2 פצצות מרגמה נפלו בצפון רמת הגולן, צה"ל השיב בירי

אזעקות נשמעו במספר יישובים ברמת הגולן. שתי פצצות מרגמה נפלו בשטח ישראל. לא דווח על נפגעים או נזק שנגרם לרכוש. צה"ל השיב באש לעבר מקורות הירי ודיווח כי זוהתה פגיעה. מבקרים פונו מאתר החרמון

סוללת כיפת ברזל ברמת הגולן
סוללת כיפת ברזל ברמת הגולן | צילום: רויטרס

בפעם הראשונה מאז התקיפה המיוחסת לישראל בסוריה, אזעקה נשמעה היום (שלישי) במספר יישובים בצפון רמת הגולן. בסביבות השעה 12:54 נשמעה התראה ביישובים אודם, אל-רום, בוקעתא, מג'דל שמס, מסעדה, נווה אטי"ב, נמרוד ועין קנייא.

שתי פצצות מרגמה נפלו בתוך שטח ישראל, במרחב החרמון ובמרחב מרום גולן. לא דווח על נפגעים או נזק שנגרם לרכוש. תושבי היישובים בהם נשמעו האזעקות התבקשו להישאר סמוך למרחבים המוגנים. בעת הירי לא הופעלו כיפות ברזל המוצבות באזור הצפון.

המבקרים באתר החרמון פונו מהמקום. כוחות הביטחון חסמו בתחילה את התנועה בצירים בצומת מפל סער, צומת מחניים וצומת ווסט. לאחר שירדה הכוננות באזור נפתחו הצירים לתנועה, מלבד הדרך המובילה לחרמון. מצה"ל נמסר כי הצבא השיב באש לעבר מקורות הירי ושזוהתה פגיעה.

יעקב שוחט, חבר הנהלה באתר החרמון ותושב נווה אטי"ב, סיפר על הליך פינוי האתר בעקבות האזעקות. "הכל על מי מנוחות, אנחנו בשליטה מלאה", אמר שוחט. "כל צוות העובדים והמנהלים מפנים כ-100 איש לאוטובוסים במורד האתר. זה לא נעים אבל זה מה יש, אנחנו יודעים איפה אנחנו חיים".

רכבי צה
רכבי צה"ל מפנים את מבקרי אתר החרמון לאחר ירי הרקטות לצפון הגולן | צילום: רעות מישור

בתוך כך, האתר הלבנוני "אל-נשרה" דיווח כי הצבא הישראלי יורה פגזי ארטילריה באינטנסיביות באזור סחיתא שבגולן הסורי. על פי מידע ראשוני שניתן באתר, פגזי צה"ל כוונו לעבר בית חולים שדה של החמושים בכפר ג'ובתא אל-חשב הממוקם באזור.