הערכה: חיזבאללה ינסה לתקוף את ישראל משטח סוריה

גורמים במערכת הביטחון אמרו לחדשות 10 כי הם מעריכים שחיזבאללה ינסה לבצע תקיפות נגד ישראל מהשטח הסורי, וזאת כדי לא להביא למלחמה בלבנון. פעילי הארגון שנהרגו בתקיפה המיוחסת לישראל ערכו "סיור בכירים" באזור קונייטרה לקראת הקמת תשתית שתבצע פיגועים נגד ישראל. הצבא הכריז על עוצר יציאות בבסיס צה"ל שבפיקוד הצפון

טנקי צה"ל על גבול סוריה
טנקי צה"ל על גבול סוריה | צילום: רויטרס

נערכים להסלמה. גורמים במערכת הביטחון אמרו הערב (שני) לחדשות 10 כי הם מעריכים שחיזבאללה יגיב לתקיפה המיוחסת לישראל בה נהרגו שישה מפעיליו, ושהארגון ינסה לבצע את תקיפות מהשטח הסורי.

ההערכה היא שבחיזבאללה יעדיפו לתקוף מסוריה כדי לא להסתכן ולהביא למלחמה בשטח לבנון וגם כדי להכניס את ישראל לדילמה, שלא תדע למי להגיב אם תבוצע תקיפה מהשטח הסורי. בתוך כך, נודע לחדשות 10 מדוע התכנסו אתמול בכירי חיזבאללה סמוך לקונייטרה.

מדובר היה בסיור בכירים שנועד לבחון את השטח לקראת הקמת תשתית שתבצע פיגועים נגד ישראל. באותו סיור היו גי'האד מורנייה, מפקד התשתית, ואבו עיסא, האדם שאחראי על פעילות חיזבאללה בתוך סוריה.

צילום: ללא קרדיט
רכב בכירי חיזבאללה שהותקפו בסוריה
רכב בכירי חיזבאללה שהותקפו בסוריה | צילום: חדשות 10

הפיגועים שתכנן מורנייה כללו פיגועי מטען, ירי טילי נ"ט לעבר כלי רכב של צה"ל ופיגוע חדירה לעבר אחד מהיישובים בגולן. לאור התבטאויות בכירי חיזבאללה, על פיהן הארגון יתקוף את ישראל בתגובה לאירוע בקונייטרה, הועלתה הכוננות באזור הגבולות עם לבנון וסוריה.

במסגרת העלאת הכוננות הוחלט על עוצר יציאות בכל הבסיסים של צה"ל בפיקוד הצפון. הכוננות הגבוהה צפויה להימשך בשל המתיחות השוררת באזור.

חיילי צה
חיילי צה"ל בסיור על גבול לבנון | צילום: רויטרס (ארכיון)