תושב ירושלים הודה בדקירת שני מג"בניקים: "רציתי להרוג שוטר"

מוסא מוחמד עג'לוני, צעיר תושב העיר העתיקה, אותר בתחילת החודש בדירת מסתור ברמאללה, כשבוע לאחר שדקר שני שוטרי משמר הגבול בגב וביד בסיום תפילות הר הבית בשער האריות. בחקירתו סיפר כי תכנן את המעשה ורכש את הסכין הגדולה בבית הקברות המוסלמי הנמצא בסמוך

מוחמד מוסא עג'לוני, שניסה לדקור שני שוטרי מג"ב בשער האריות | צילום: תקשורת שב"כ

השב"כ בסיוע הימ"מ וצה"ל עצרו לפני כשבוע וחצי את מוסא מוחמד עג'לוני, תושב העיר העתיקה בירושלים בעל תעודת זהות כחולה. עג'לוני, על פי הרשויות, ביצע ב-26 בדצמבר את פיגוע הדקירה בשער האריות בירושלים בו נפצעו שני שוטרי משמר הגבול. היום (ראשון) הותרו לפרסום פרטים נוספים מחקירתו של העצור.

עג׳לוני, בן 21, ישב בעבר בכלא על עבירות אלימות, תקיפת שוטרים ופעילות פלילית. הוא הודה בחקירתו בשב"כ כי מטרתו היתה להרוג שוטר, וכי תכנן מראש את הפיגוע שבוצע בשער האריות, בסמוך לעמדת המשטרה. הוא הסתיר את הסכין, אותה רכש בבית הקברות המוסלמי הסמוך, וכאשר איתר את שני השוטרים, בני 19 ו-35, תקף אותם מאחור באמצעות סכין גדולה. הם פונו לבית החולים שערי צדק במצב יציב, ובהכרה מלאה, עם פציעות בגב וביד.

הלוחמים ניסו לאתר את עג'לוני, אך זה נמלט. הדוקר הגיע לרמאללה, שם אותר ב-2 בינואר בדירת מסתור. מעצרו הוארך עד יום רביעי, והמשטרה תגיש נגדו כתב אישום.

האירוע התרחש בסיום תפילת הבוקר בהר הבית, כאשר כוחות הביטחון עסקו בפיזור המתפללים.

בשב"כ הזכירו כי האירוע ממחיש את המסוכנות הגלומה בפעילות של "מפגע בודד", בעיקר באיזור ירושלים שם התרחשו בחודשים האחרונים עשרות פיגועים ונסיונות פיגועים על רקע לאומני.