תהלוכות מחאה נערכות ברצועה, דיווחים על עימותים עם צה"ל

תושבי רצועת עזה מקיימים תהלוכות במחאה על העיכוב בשיקום האזור לאחר העימות הצבאי בקיץ. תחנת הטלוויזיה של חמאס דיווחה כי צה"ל ירה לעבר מפגינים בצפון העיירה בית חאנון, מעבר ארז נסגר. בכיר חמאס אסמעיל רדואן: "אם הרצועה לא תשוקם והמצור לא יוסר - המצב יגיע לידי פיצוץ"

פעילי חמאס חוגגים את הניצחון ברצועת עזה
פעילי חמאס חוגגים את הניצחון ברצועת עזה | צילום: רויטרס
ההריסות אחרי תקיפות צה
ההריסות אחרי תקיפות צה"ל בבית חאנון ב"צוק איתן" | צילום: רויטרס

לקראת הסלמה נוספת? תושבי רצועת עזה מקיימים היום (ראשון) תהלוכות במחאה על העיכוב בשיקום הרצועה לאחר העימות הצבאי בקיץ. בכיר חמאס אסמעיל רדואן אמר במהלך האירועים כי "אם הרצועה לא תשוקם והמצור לא יוסר - המצב יגיע לידי פיצוץ".

בתוך כך, תחנת הטלוויזיה של חמאס דיווחה היום כי חיילי צה״ל ירו לעבר צעירים פלסטינים שהפגינו בצפון העיירה בית חאנון בתהלוכה "לשבירת המצור מעל עזה". לא דווח על נפגעים. כתוצאה מהעימותים באזור נסגר מעבר ארז לתנועה. לדברי צה"ל, כ-50 פלסטינים נמצאים במקום, חלקם מיידים אבנים בצדו הפלסטיני של המעבר.

המצב הכלכלי ברצועה קשה מאוד, וכך גם מצבו של חמאס. לפני יומיים הודיעה קטאר לארגון הטרור כי הוא מפסיקה את התמיכה הכספית שהעניקה לו, כך דיווח גורם מצרי בכיר לעיתון הכווייתי אל-ג'רידה.

ההודעה הגיע לאחר כשבוע לאחר הפיוס שנערך בין קטאר ומצרים, ועל פי ההערכות מדינת המפרץ לא תעצור לחלוטין את הזרמת הכספים לחמאס והודעתה נובעת מרצונה להפעיל לחץ על הארגון כדי שישנה את מדיניותו כלפי מצרים.

על פי המקור המצרי, ההנהגה בקטאר כבר הודיעה לבכירי ארגון הטרור על ההחלטה. הדרישה העיקרית של קטאר היא שחמאס יפסיק מיד לשלוח נשק מרצועת עזה לארגוני הטרור בסיני ולהפסיק את ההסתה נגד מצרים. הגורם המצרי טען בנוסף כי הארגון ביקש מקטאר לתווך במגעים מול קהיר.