ברגותי הועבר לבידוד מחשש שיעביר הוראות להתפרעויות בירושלים

שירות בתי הסוהר החליט להעביר את בכיר הפת"ח לשעבר לבידוד בכלא הדרים, זאת כדי שלא יעביר הוראות לביצוע פעולות תוקפניות במזרח הבירה. על פי סוכנות הידיעות "מען", האסירים הביטחוניים נעלו את האגף בו הם מוחזקים לאות הזדהות עם ברגותי. המהלך התבצע לאחר שהאסיר שלח איגרת לרגל יום השנה העשירי למותו של עראפת

מרואן ברגותי
מרואן ברגותי | צילום: רויטרס

בעקבות החשש מהסתה. סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה היום (רביעי) כי שירות בתי הסוהר הישראלי העביר את בכיר הפת"ח לשעבר מרוואן ברגותי לתא בידוד למשך שבעה ימים בכלא הדרים, בו הוא מרצה עונש של חמישה מאסרי עולם.

על פי הדיווח, המהלך בוצע כדי שברגותי לא יעביר הוראות לביצוע פעולות תופקניות והתפרעויות במזרח ירושלים. הדבר לא עבר בשקט בקרב האסירים הביטחוניים בכלא, שבתגובה ובהבעת סולידריות עם ברגותי נעלו את האגף בו הם מוחזקים.

בהודעה שנמסרה על ידי "מועדון האסיר הפלסטיני" נאמר כי העברתו של ברגותי לבידוד התבצעה בשל האיגרת ששלח האסיר לרגל יום השנה העשירי לציון מותו של יאסר ערפאת, שהביאה לתגובה מצד הרשויות בכלא. היאגרת, שהופצה, בכלי התקשורת הערביים, קראה להסתה ולאלימות במסגד אל-אקצא.

הדבר נוגד את חוקי שירות בתי הסוהר, על פיהם נאסר על האסיר להתראיין או להפיץ כל מסר מתוך כתלי הכלא. מלבד כך שברגותי ישהה בבידוד בשבוע הקרוב, הוטל עליו גם קנס של כמה מאות שקלים.

מרואן ברגותי
מרואן ברגותי | צילום: רויטרס