ערביי ישראל לנתניהו -"לא תוכל לגרש אותנו מאדמותינו"

יממה לאחר שראש הממשלה נתניהו קרא למפגינים נגד ישראל לעזוב את הארץ, התגובות לא איחרו להגיע. ערביי ישראל מתבטאים בחריפות נגד נתניהו וקוראים לו לעזוב. בינתיים בעזה, הג'יהאד האסלאמי מברך על פיגועי הדקירה

ראש הממשלה נתניהו והנציגה העליונה של האיחוד האירופי למדיניות חוץ וביטחון, פדריקה מוגריני
ראש הממשלה נתניהו והנציגה העליונה של האיחוד האירופי למדיניות חוץ וביטחון, פדריקה מוגריני | צילום: רויטרס
מוחמד ברכה ואחמד טיבי
מוחמד ברכה ואחמד טיבי | צילום: רפי קוץ

במרכז 'מוסאוא' הפועל למען זכויות הערבים בישראל, לא אהבו את דבריו של נתניהו ומסרו "לא טוב לנו ולא נעזוב לעזה". חברי המרכז הגיבו להתבטאויות האחרונות של ראש הממשלה ואמרו כי הם לא יתנו לו לייאש אותם, כפי שהצליח לייאש את העוזבים לברלין. "במדינה דמוקרטית האזרחים מחליפים את הממשלה, במדינה דיקטטורית האזרחים מתייאשים מהממשלה ובורחים".

מלבד הרחוב הערבי גם הפוליטיקאים הערבים לא מחמיצים את ההזדמנות להגיב. חבר הכנסת, מוחמד ברכה, נאם במוקטעה ברמאללה. בדבריו תקף ברכה את ראש הממשלה ואמר, "נתניהו הוא שגר במדינה לא לו ולכן לא יוכל לשלול את אזרחותם של הפלסטינים".

גם בעזה מגיבים למצב בישראל. לאחר שני פיגועי הדקירה אתמול, בתל אביב ובגוש עציון התבטא בכיר בג'יהאד האסלאמי דאוד שהאב ואמר, "מדובר בתגובה טבעית לפשעים שמבצעת ישראל, כמו רצח חיר חמדאן".

בעקבות התסיסה ברחובות המורגשת בשבועות האחרונים ובעקבות הפיגועים אתמול, שגבו את חייהם של שני ישראלים, תתכנס היום בצהריים בלשכת ראש הממשלה ישיבת קבינט מיוחדת.