התינוקת חיה זיסל למנוחות. סבה: "רק בחג האחרון היא ליטפה את הוריה"

בבית העלמין שמגר, ליוו הלילה בני משפחה את התינוקת שנולדה לפני 3 חודשים בלבד בדרכה האחרונה. שמשון הלפרין, הסב, סיפר בקול חנוק על הקורבן של פיגוע הדריסה בירושלים: "היתה לה נשמה קדושה וטהורה. רק היום הספיקה להצטלם בכותל המערבי". הנשיא ריבלין: "הרצח מחריד כל לב אדם"

שמשון הלפרין, סבה של התינוקת חיה זיסל בראון שנרצחה בפיגוע דריסה בירושלים
שמשון הלפרין, סבה של התינוקת חיה זיסל בראון שנרצחה בפיגוע דריסה בירושלים | צילום: חדשות10

חיה זיסל בראון, התינוקת בת שלושה החודשים שנרצחה הערב בפיגוע דריסה במרכז ירושלים, הובאה הלילה למנוחות, כאשר מסע ההלוויה יצא מבית העלמין שמגר.

התינוקת נפגעה מרכבו של הפלסטיני הצעיר עבד א-רחמן א-שלודי, בן 20, שסטה ממסלולו בפתאומיות ופגע בשורת אנשים שיצאו מתחנת גבעת התחמושת של הרכבת הקלה, קצת לפני השעה 18:00 בערב. המחבל, אגב, מת מפצעיו מספר שעות לאחר שנורה על ידי מאבטח.

"היא והוריה ירדו מהרכבת הקלה", סיפר בקול חנוק סבה של חיה, שמשון הלפרין, מחוץ לבית החולים הדסה הר הצופים, "הנהג חיכה שיתאספו אנשים רבים שיירדו מהרכבת, הילדה עפה באוויר 10-20 מטרים ונפלה על המדרכה. היה לה דימום במוח, קשה מאוד. הרופאים בבית החולים עשו את מיטב מאמציהם, ואני רוצה להודות להם".

>> נתניהו: "אבו מאזן מסית נגד יהודים - ושותפיו עושים זאת"

הלפרין סיפר כי הוריה של התינוקת מזועזעים. לדבריו, הם לא הצליחו להביא ילדים לעולם מזה מספר שנים, עד להריון של חני, האם, עם חיה הקטנה. "היום הם היו בפעם הראשונה בכותל המערבי", אמר, "הילדה זכתה לראות אותו. הם הצטלמו שם, החזיקו אותה לכיוון הר הבית שם מקום המקדש. לצערנו, כבר אלפי שנים ידועה שנאת עשיו ליעקב. היא היתה ילדה טהורה עם נשמה קדושה, שלא עשתה לאף אחד שום דבר רע בחיים, ונרצחה ללא כל סיבה. הייתי איתם עכשיו בחג, וכל הזמן היא ליטפה אותם ושמחה איתם".

"הרצח הנורא, של תינוקת רכה שנפלה קורבן לטרור חסר הבנה, מחריד כל מי שלב אדם בו", כתב הערב נשיא המדינה, ראובן ריבלין, בתגובה לרצח. "ההסתה הגוברת והולכת ברחוב הערבי וברחבי ירושלים, הזוכה לדאבוננו לגיבוי מצד ההנהגה בעולם הערבי, יכולה להמיט אסון על מרקם החיים העדין בירושלים, ולסחוף את כולנו אל מערבולת של חורבן וכאב".

ריבלין השתתף בצערה של המשפחה, התפלל להחלמת הפצועים וקרא לכוחות הביטחון, ורק להם, "לפעול במלוא האחריות בנחישות, וללא מורך לב, נוכח מבצעי הטרור האכזרי הזה".

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, נואם בבית הנשיא
נשיא המדינה, ראובן ריבלין, נואם בבית הנשיא | צילום: מארק ניימן, לע"מ

המשטרה מתגברת כוחות, העימותים בסילוואן נמשכו גם הערב

במשטרה הודיעו הלילה על שורת צעדים בעקבות הפיגוע בירושלים, בהמשך לכוונתם להגביר את ההיערכות בבירה נוכח התגברות האירועים האלימים. "תוכנית ההיערכות שאושרה הבוקר תיכנס מיידית לתוקף", נמסר, "מאות שוטרים ולוחמי מג"ב, כולל יחידות מיוחדות, יתגברו את האיזור; הכוחות יוצבו על פי הערכות מצב, תמונת מודיעין ובמוקדי חיכוך ידועים; המשטרה תפעיל את האמצעים והכלים העומדים לרשותה, ותנקוט בנחישות כלפי הסתה והפרות חוק מכל מגזר".

בינתיים, גם אחרי הפיגוע המשיכו הרוחות לסעור בירושלים, ובפרט בסילוואן, שם אירעו עימותים אלימים. בהתחלה, חסמו צעירים את הכניסות לכפר באמצעות אבנים, והתעמתו עם כוחות הביטחון. בהמשך יידו הצעירים אבנים וירו זיקוקים, והחיילים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. על פי מקורות פלסטינים, החיילים הגיעו לבית משפחת המפגע ועצרו מספר בני משפחה, ואחרים נעצרו בבית החולים, לשם הגיע המפגע לאחר שנורה בידי מאבטח.