בדרך לפירוק? נתניהו בהידברות עם החרדים, לפיד מגשש באופוזיציה

ראש הממשלה, שהחליט לתמוך בעמדת יעלון במלחמה על התקציב, החל בהידברות אינטנסיבית עם החרדים במטרה לנסות הבין מה תהיה עמדתם במידה ויערכו בחירות מוקדמות. מקורבי לפיד: "הוא בוחן אפשרות להיות יו"ר האופוזיציה"

ראש הממשלה נתניהו ויאיר לפיד בהשבעת הכנסת ה-19
ראש הממשלה נתניהו ויאיר לפיד בהשבעת הכנסת ה 19 | צילום: רויטרס

מאחורי הדיבורים על הסכמות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר האוצר יאיר לפיד מסתתר עוד פער לא קטן - בעיקר סביב התוספת למשרד הביטחון. שר הביטחון יעלון דורש מענה לאיומים ולצורכי המערכת, נתניהו מתייצב בנתיים לימינו אך לפיד? הוא עסוק כרגע בלהבטיח הגדלה של תקציבי הרווחה והחינוך.

גם תוספת נדיבה של שישה מיליארד שקלים מדי שנה לא מספיקה כרגע לשר יעלון, שדורש לדון שוב במספרים. שר הביטחון לא מתרשם מהדרישה של צה"ל להתייעל כתנאי לכל תוספת, למשל בתשלומי פנסיה תקציבית או גיל פרישה נמוך מדי של הקצינים, כשמנגד ממשיך להבהיר לפיד כי הוא אינו מתכוון לאפשר פגיעה בתקציבים אחרים.

דווקא כשנדמה היה שלפיד ונתניהו סוף סוף מתואמים, ראש הממשלה שבר היום פומבית לכיוון יעלון במלחמה על התקציב. רגע אחרי פגישה אינטימית עם חכ"ים חרדים בכנסת, לכאורה כדי לאחל שנה טובה בלבד. "הכי קל לפזר הבטחות לכל אחד אך הרבה יותר קשה לנהל מדיניות אחראית", אמר נתניהו בתום הפגישה ה"תמימה", כששלח רמז עבה לעבר לפיד.

בנוסף, ראש הממשלה מקיים במהלך השבועיים האחרונים הידברות אינטנסיבית עם הפוליטיקאים החרדים במטרה לנסות ולהבין עד כמה יועילו עימו בחירות מוקדמות. באותן שיחות ביקש נתניהו להבין מה תהיה עמדתם של החרדים בקדנציה הבאה. האם המפלגות החרדיות יתייצבו לצידו אחרי הבחירות הבאות וימליצו בפני נשיא המדינה עליו כראש הממשלה הבא.