פרסום ראשון: העובדת לשעבר הקליטה את שטרית

אחרי שנחשף הרקע להסכם הפרישה הנדיב בין המועמד לנשיאות ועובדת הבית שלו, מתגלה כי היא הקליטה שיחה ביניהם בה הטיחה בו את מה שלטענתה ביצע בה ומהווה הטרדה מינית, לעמדתה. ימים ספורים לאחר מכן נחתם ההסכם עם סעיף הסודיות והועברו 270 אלף שקלים לעובדת. בשבוע הבא: היועמ"ש ייבחן האם ניתן לפתוח מחדש בחקירת הנושא

מאיר שטרית
מאיר שטרית | צילום: רפי קוץ

יממה לאחר חשיפת חדשות 10 לאירועים שהובילו לחתימת הסכם הפרישה הנדיב והסודי בין ח"כ מאיר שטרית לעובדת לשעבר בביתו, נחשף הערב (חמישי) מהן הראיות שטענה העובדת שנמצאות ברשותה ומחזקות, לעמדתה ולעמדת עורכי דינה, את טענותיה להטרדה מינית מצד המועמד לנשיאות.

ברשותה של העובדת לשעבר הקלטות של שיחות בינה לבין שטרית, בהן היא הטיחה בו את הדברים שלטענתה הוא ביצע בה ומהווים לעמדתה הטרדה מינית. השיחות והתשובות של שטרית לטענות שהוקלטו לאחר שקיימה התייעצויות מוכיחות, לעמדתה ולעמדת עורכי דינה, את הטענות של העובדת. שטרית אמנם מכחיש כי ביצע עבירה פלילית, אולם רק ימים ספורים לאחר פגישה בין הצדדים בה יודעו שטרית ועורכי דינו על ההקלטות נחתם הסכם הפרישה ולחשבון העובדת הועברו 270 אלף שקלים. בהסכם, כאמור, נכלל סעיף סודיות ובצדו קנס על הפרתו.

הפנייה של העובדת התבצעה באמצע 2012 לאחר פיטוריה. כפי שנחשף אתמול בחדשות 10, היא שטחה בפני שטרית את הפגיעה שנעשתה לעמדתה בזכויותיה בעת שעבדה במעונו של חבר הכנסת, בהן גם הטענות להטרדה מינית. רק לאחר הפרסום התייחס בפעם הראשונה לפרשה והזכיר את קיומו של הסכם בינו לבין העובדת. "המחלוקת האזרחית והכספית שהייתה לנו עם עובדת משק בית, יושבה מטעמי על ידי עורך דין בכיר המתמחה בדיני עבודה, במסגרת הסכם שאנו מכבדים את סעיפי הסודיות והפרטיות שבו", טען.

בשבוע הבא עתיד היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לקיים התייעצויות בנוגע לאפשרויות לפתוח בבדיקה ואולי אף בחקירה מחודשת של הפרשה. כבר בעבר, טענו במשטרה, ניסו לחקור את הטענות להטרדה מינית מצדו של חבר הכנסת שטרית, אולם לא הצליחו להתקדם בשל סירובה של העובדת לשעבר לספק מידע בשל סעיף הסודיות הכובל בהסכם עם שטרית.

לבני ושטרית
לבני ושטרית | צילום: רויטרס (ארכיון)

ביניתיים, למחרת הפרסום בחדשות 10 נאלצו היום חברי כנסת רבים להתמודד עם תמיכתם במועמדותו של שטרית לנשיאות המדינה, במסגרת הסכמים בין ראשי סיעות האופוזיציה. "כבר ביום הבחירות היה ידוע על ההסכם. שמועות התרוצצו. אני חושב שהמפלגה טעתה, למרות שלא היה אפשר לדעת", אמר ח"כ מיקי קוזנטל מהעבודה.

חברו למפלגה, איתן כבל, היה נזעם יותר. בשיחה עם תוכנית הבוקר בערוץ 10, סיפר כבל כי הוא ויו"ר המפלגה, יצחק (בוז'י) הרצוג, "מרגישים נבגדים". "כבר ביום הבחירות היה ידוע על ההסכם. שמועות התרוצצו. אני חושב שהמפלגה טעתה, למרות שלא היה אפשר לדעת", סיפר. "הבן אדם אומר לנו דברים מאוד ברורים וישירים וכולם אומרים לנו שזה עורבא ופרח. זה כל כך לא הגון"