נתניהו: "במקום שאבו מאזן יתקדם לשלום עם ישראל, הוא מתקדם לפיוס עם חמאס"

ראש הממשלה נפגש עם שר החוץ של אוסטריה והאשים את יושב ראש הרשות הפלסטינית כי הוא מערים קשיים על התהליך המדיני. "האם הוא רוצה פיוס עם חמאס או שלום עם ישראל?", אמר נתניהו במהלך הפגישה. הוא הוסיף כי אבו מאזן מציב תנאים בידיעה שישראל לא יכולה לקבל אותם. במקביל, דיווח פלסטיני טוען כי נציגי חמאס ופתח סיכמו על בחירות בינואר 2015

נתניהו ואבו מאזן
נתניהו ואבו מאזן | צילום: רויטרס (ארכיון)

נתניהו מאשים את אבו מאזן, פתח וחמאס מסכמים על בחירות. ראש הממשלה בנימין נתניהו האשים הבוקר (רביעי) את יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן בכך שהוא מנסה להכשיל את המשא ומתן המדיני.

"במקום שאבו מאזן יתקדם לשלום עם ישראל, הוא מתקדם לשלום עם חמאס. עליו לבחור, ההאם הוא רוצה פיוס עם חמאס או שלום עם ישראל", אמר ראש הממשלה במהלך פגישה עם שר החוץ של אוסטריה, סבסטיאן קורץ.

נתניהו הסביר כי נציגי שני הצדדים מנסים להחיות מחדש את המשא ומתן, אך אבו מאזן ממשיך לנסות ולפגוע בהמשך השיחות. "אנו מנסים להשיק את המשא ומתן עם הפלסטינים. בכל פעם שאנו מגיעים לנקודה הזאת, אבו מאזן מערים תנאים נוספים, ביודעו שישראל לא יכולה לקבל אותם", הוא אמר.

במקביל, סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי אתמול נערכה פגישה בין צוותי המשא ומתן. בפגישה השתתפו השרה ציפי לבני, נציגו של ראש הממשלה יצחק מולכו, הנציג הפלסטיני סאאב עריקאת והמתווך האמריקני מרטין אינדיק.

בנוסף, ממשיכים כלי התקשורת לסקר את פגישות הפיוס בין פתח לחמאס שמתקיימות ברצועת עזה. על פי כמה מהדיווחים נציגי שתי התנועות הגיעו להסכמה כי הבחירות ברשות הפלסטינית יתקיימו בינואר 2015. עוד סוכם על הקמת ממשלת אחדות תוך חמישה שבועות מהיום.