הותר לפרסום: אנשי קבע חשודים בגניבה וסחר בנשק עם עבריינים בדרום

על פי החשד, שמונת העצורים, חייל, שלושה אנשי קבע וארבעה אזרחים, גנבו טילי לאו, לבנות חבלה, רימוני רסס ואמצעי לחימה מבסיסים ומכרו אותם לעבריינים מוכרים בדרום למטרת פיגועים פליליים. בשבוע שעבר נתפס אחד מהם עם 10 טילי לאו במכוניתו

טאאנשי קבע חשודים שסחרו בטילים עם ארגוני פשע
טאאנשי קבע חשודים שסחרו בטילים עם ארגוני פשע | צילום: חדשות 10

(2:06 דקות)

שמונה חשודים נעצרו, חלקם אנשי קבע, בחשד לגניבה מבסיסי צה"ל עשרות לבנות חבלה, טילי לאו ואמצעי לחימה נוספים, אותם על פי החשד מכרו לעבריינים. המעצרים בוצעו על ידי היחידה המרכזית של מרחב נגב שתפסה 10 טילי לאו משופר ברכבו של איש קבע שנגנבו מבסיס צה"ל בפעילות מורכבת ולאחר חקירה מאומצת, והיה על פי החשד בדרכו למסרם לעבריין בשבוע שעבר.

במהלך החודש האחרון בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל נפתחה חקירה סמויה במסגרתה עלה כי עבריין מוכר תושב דימונה נמצא בקשר עם אנשי קבע. בפעילות המבצעית זוהה העבריין כשהוא נפגש עם אנשי הקבע מספר פעמים ובסופה של הפעילות נתפס חייל הקבע בדרכו למפגש עם העבריין המוכר כשברשותו עשרה טילי לאו מדגם משופר המשמשים סיירות ויחידות חי"ר מובחרות .

מעצרם של אנשי הקבע והחייל הסדיר תואם עם יחידות מצ"ח והימל"מ ולאחר ביצועו הם הועברו לחקירה במשרדי היחידה המרכזית במרחב נגב. עד כה נעצרו שמונה חשודים, מהם שלושה אנשי קבע וחייל סדיר וארבעה אזרחים, החשודים תושבי אזור המרכז והדרום.

מחקירה ראשונית עולה כי חיילי הקבע מכרו לעבריין אמצעי לחימה רבים, ביניהם עשרות לבנות חבלה ורימוני רסס אותם נהגו לגנוב מבסיסי צה"ל במהלך עבודתם כנגדי תחמושת אחראי בונקרים בבסיסים.  עוד עלה כי הסכום אותו קיבלו עבור אמצעי הלחימה הינו נמוך משמעותית מהערך הגבוה בו הוא נסחר על ידי ארגוני הפשיעה.

"סיכלנו פיגועים פליליים ושמנו ידינו על 10 טילי לאו, דקות ספורות לפני שעשו את דרכם לארגוני הפשיעה לטובת פיצוצים, חיסולים ואירועים פליליים", אמר מפקד המחוז הדרומי, ניצב יורם הלוי. "מדובר בטילים בעלי חומר נפץ תיקני ששימוש בהם היה גורם לאבדות רבות בנפש ולנפגעים רבים", הוא ציין.

"הקלות הבלתי נתפסת בה נגנבים ונסחרים אמצעי לחימה רבים תמורת בצע כסף מדאיגה ומקוממת", המשיך הלוי. "אנו במחוז הדרומי של המשטרה פועלים בשיטות רבות, שימוש בטכנולוגיה מתקדמת, הפעלת אמצעים תוך מיפוי ומיקוד מודיעין על כלל בסיסי צה"ל והמתקנים הביטחוניים הנמצאים בגזרתנו", הוא הוסיף.

ניצב יורם הלוי עם כלי נשק המוחזקים שלא כחוק שתפסה המשטרה במחוז הדרומי
ניצב יורם הלוי עם כלי נשק המוחזקים שלא כחוק שתפסה המשטרה במחוז הדרומי | צילום: חטיבת דובר המשטרה

"הפרשה שמובלת על ידי ימ"ר נגב אשר שותפים לה ומשולבים עמה יחידות מהמטה הארצי של המשטרה, מחוז מרכז, החקירות והמודיעין של מחוז דרום, מרחב נגב נמצאת בעיצומה, מתקדמת מסתעפת ומתרחבת בבוא היום שהחקירה תגיע לסיומה יוכלו כולם להבין את חומרת המעשים שחלקם כבר נחשף כעת עם הסרת הצו", סיכם ניצב הלוי.