גבול סוריה: שני חשודים חיבלו בגדר המערכת וחוסלו ע"י כוח צה"ל

תקרית חמורה נוספת אירעה בגבול הצפוני, כשכוח זיהה שני חמושים שניסו לחבל בגדר המערכת. בתגובה בוצע ירי ממנו נהרגו השניים. מצה"ל נמסר: "נמשיך להגן על מרחב הגבול ולמנוע פיגועים במרחבו"

גבול סוריה ישראל
גבול סוריה ישראל | צילום: רויטרס

שוב לא רגוע בגבול ישראל-סוריה: שני חשודים שהתקרבו הלילה (שבת) אל גדר המערכת נורו על ידי כוח של צה"ל ונהרגו. מצה"ל נמסר כי השניים, שהיו חמושים, זוהו כשהם מחבלים בגדר המערכת.

בתגובה, בוצע ירי לעבר השניים שלאחריו זוהתה פגיעה. בהודעת דובר צה"ל נמסר כי "צה"ל ימשיך להגן על מרחב הגבול ולמנוע פיגועים במרחבו".

טנקי צה
טנקי צה"ל על גבול סוריה | צילום: רויטרס

זוהי איננה הפעם הראשונה בה נראה כי יש גורמים המנסים לחמם את הגבול הסורי. לפני פחות משבועיים נפגעו ארבעה חיילי צה"ל, בהם קצין צנחנים באורח אנוש, כשכוח סיור עלה על מטען חבלה רב עוצמה ליד היישוב מג'דל שמס בצפון רמת הגולן.

כמה ימים לפני כן התפוצץ מטען על כוח של צה"ל מחטיבת שריון שהיה בסיור שגרתי באזור הר דב. באירוע לא היו נפגעים וצה"ל השיב באש לעבר המקום בו התפוצץ המטען. לאחר מכן תקפו כוחות של צה"ל "מטרות נדל"ן" בלבנון כשההערכה היא שארגון חיזבאללה עמד מאחורי הפעולה, או לכל הפחות אישר אותה.

המתיחות בגזרה החלה לעלות מאז בוצעה תקיפה על שיירת נשק שעשתה את דרכה מסוריה ללבנון. בישראל מעולם לא לקחו אחריות, אם כי גורם ישראלי טען בראיון למגזין TIME כי התקיפה התבצעה כדי למנוע העברת טילים כבדים לידי החיזבאללה. הארגון הלבנוני הבטיח לנקום ובימים שלאחר מכן הורגשה מתיחות בגבול הצפון.