חג מתוח בדרום: צה"ל תקף ברצועה, הלימודים יתקיימו כרגיל

למרות ירי של עשרות רקטות לעבר יישובי הדרום, במועצות המקומיות החליטו להמשיך עם חגיגות הפורים כסדרן. הלילה, לאחר הערכת מצב שקיים הרמטכ"ל בדרום, הגיב חיל האוויר לירי הרקטות במתקפה על שבעה יעדים בצפון ודרום הרצועה

הרמטכ"ל גנץ בדיון הערכת מצב באוגדת עזה
הרמטכ"ל גנץ בדיון הערכת מצב באוגדת עזה | צילום: דובר צה"ל

כשברקע ההסלמה של הימים האחרונים, יגיעו הבוקר (שישי) תלמידי בתי הספר בעוטף עזה לחגיגות הפורים אחרי שבמועצות המקומיות החליטו כי למרות ירי עשרות הרקטות לעבר יישובי הדרום בשעות הערב אמש, החגיגות יתקיימו כסדרן. בינתיים, הלילה הגיב חיל האוויר לירי הרקטות בתקיפה של שורת יעדים ברצועה.

עם שובו מארצות הברית אתמול בערב, קיים הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, הערכת מצב בסיומה המריא לאוגדת עזה, שם קיים הערכת מצב נוספת עם אלוף פיקוד הדרום, סמי תורג'מן, ראש אגף המבצעים, אלוף יואב הר אבן, ומפקד אוגדת עזה, תת-אלוף מיקי אדלשטיין. בתום הערכת המצב נפגש הרמטכ"ל עם ראשי רשויות מישובי עוטף ועזה לשיח משותף לאור האירועים האחרונים.

זמן קצר לאחר מכן דווח ברצועת עזה על תקיפות של חיל האוויר. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות "מען", גורמי ביטחון בעזה סיפרו שהותקפו שני יעדים של החזית העממית וכן יעד נוסף השייך לזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם. לא דווח על נפגעים.

מדובר צה"ל נמסר כי כלי טיס של חיל האוויר תקפו שלוש מטרות טרור בצפון רצועת עזה וארבע מטרות טרור בדרומה. "צה"ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה באזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה"ל וימשיך לפעול בנחישות ובעוצמה כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. ארגון הטרור חמא"ס הוא הכתובת ועליו האחריות", נמסר.

טנקים של צה
טנקים של צה"ל בסמוך לרצועת עזה | צילום: רויטרס

אתמול הודיע ארגון הג'יהאג האסלאמי - שהוביל לסבב ההסלמה האחרון בין ישראל ועזה, לאחר שבתקיפה של חיל האוויר חוסלו שלושה מפעיליו - כי הושגה הסכמה על רגיעה עם ישראל. מנגד, בישראל אמרו כי שקט ייענה בשקט. עם זאת, כבר שעות ספורות לאחר מכן התחדש טפטוף הרקטות לדרום. כ-17 רקטות שוגרו במהלך שעות הערב לעבר ישראל, אחת מהן יורטה על ידי מערכת "כיפת ברזל".

למרות זאת, בישראל מעריכים כי הכיוון הוא רגיעה. במערכת הביטחון אמרו אתמול כי ההערכה היא כי ארגוני הג'יהאד האסלאמי וחמאס אכן נוצרים את הא, אולם כמו במקרים קודמים ממשיכים ארגוני שוליים סוררים בירי הרקטות לעבר יישובי הנגב המערבי. למרות זאת, בצה"ל לא לוקחים סיכונים וערכו פריסה נרחבת של סוללות מערכת ההגנה האווירית "כיפת ברזל". ביממה האחרונה הוצבו שתי סוללות של המערכת בבאר שבע ובאזור אשדוד מחשש לירי רקטות גראד אל אזורים מרוחקים יותר.