נתניהו נפגש עם פצועים סורים: "תהיו בריאים, זה הכי חשוב"

ראש הממשלה ביקר בבסיס צה"ל בגולן בו מטופלים אזרחים סורים שנפצעו במלחמת האזרחים במדינה. "אתם נותנים פה טיפול מצוין, אני ממש מודה לכם", אמר אחד מהם לנתניהו כשהשניים לחצו ידיים. ראש הממשלה: "כאן עובר הגבול בין טוב לרע". זמן קצר לאחר מכן התפוצצו 2 פצצות מרגמה סמוך לגבול ישראל

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מבקר פצועים סורים
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מבקר פצועים סורים | צילום: רויטרס

(2:17 דקות)

מפגש היסטורי התרחש הבוקר (שלישי) ברמת הגולן, כאשר במהלך סיור ביקר ראש הממשלה, בנימין נתניהו בבסיס שבו מטופלים פצועים מהקרבות בסוריה. נתניהו נפגש עם חלק מהפצועים הסורים ולחץ את ידם. "אתם נותנים פה טיפול מצוין, אני ממש מודה לכם, הייתי בירדן ויצאתי - פה הטיפול הרבה יותר טוב", אמר אחד הפצועים לנתניהו.

"שיהיה לך בהצלחה", השיב לו ראש הממשלה שהגיע לבסיס עם שר הביטחון משה יעלון והרמטכ''ל בני גנץ. לאחר מכן הם המשיכו לעבר פצוע נוסף. אותו גבר אמר כי הוא מרגיש טוב וישנם עוד כמה דברים שהוא מבקש שהצוות הרפואי הישראלי יעזור לו. "תהיה בריא, זה הכי חשוב", אמר לו ראש הממשלה בתגובה.

הצוות הרפואי של צה"ל עדכן את ראש הממשלה כי בבסיס מאושפזים נשים, ילדים וגברים. "רוב הבעיות הן בעיות של פציעות קרביות", אמר אחד הרופאים במקום להנהגה המדינית-ביטחונית.

''ביום שבו נפתחות בווינה שיחות המעצמות עם איראן חשוב שהעולם יראה את התמונות מהמקום הזה. מקום שמפריד בין הטוב בעולם לרע בעולם. החלק הטוב זאת ישראל שמצילה את חייהם של נפגעי הטבח היומיומי שמתבצע בסוריה. אלו הם פניה האמיתיות של ישראל. לעומת זאת החלק הרע זאת איראן שמחמשת את מבצעי הטבח.  זהו פרצופה האמיתי של איראן", אמר נתניהו לאחר שיצא מהפגישה עם הפצועים.

"כל הילדים שנפצעו, שלא לדבר על אלה שנהרגו, נפגעו כתוצאה מזה שאיראן מחמשת, מממנת ומדריכה את משטר אסד בטבח ההמוני שהוא עושה. מפה אני רוצה לומר לעולם היום, עם חידוש השיחות בין המעצמות לבין איראן, שאיראן לא שינתה את מדיניותה התוקפנית, איראן לא שינתה את אופייה האכזרי, איראן ממשיכה בתמיכתה במשטר אסד שעה שהוא טובח באזרחיו. אסור  לעולם לשכוח זאת", הוא סיכם.

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, מביקורו פצועים סורים בצפון
שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, מביקורו פצועים סורים בצפון | צילום: אריאל חרמוני (משרד הביטחון)

זמן קצר לאחר שראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל עזבו את האזור זוהו שתי נפילות של פצצות מרגמה סמוך לגבול סוריה-ישראל. באירוע לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בשעות האחרונות התחזקו הקרבות בכפרים הסורים סמוך לגבול, כשהמורדים מרכזים מאמץ במטרה לכבוש את הכפרים ברייקה ותל קודנה. את הדי הלחימה ניתן לשמוע היטב גם בצד הישראלי של הגבול, וגם לראות את תמרות העשן שעולים בחילופי האש הפנימיים.