פיצוץ באוטובוס תיירים בצד המצרי של מסוף טאבה: "לפחות 4 נהרגו ו-25 נפצעו"

רעש עז זעזע את המסוף המחבר בין מצרים לישראל. אוטובוס התיירים עלה באש כ-50 מטרים דרומית לטרמינל המצרי, בסמוך למלון הילטון טאבה בו אירע פיגוע תופת ב-2004. בפיצוץ נהרגו 3 תיירים מקוריאה וככל הנראה נהג האוטובוס. אין נפגעים ישראלים

הריסות אוטובוס התיירים בטאבה
הריסות אוטובוס התיירים בטאבה | צילום: ללא קרדיט

אוטובוס נוסעים ובו לפחות 30 תיירים התפוצץ היום (ראשון), כ-50 מטרים דרומית למסוף הגבול בין ישראל למצרים בטאבה. כוחות הצלה ישראלים הכינו אמבולנס לקליטת הפצועים, אולם המצרים פינו את רוב הנפגעים לבתי החולים בטאבה, בנואיבה, והמקרים הדחופים, אף לבית החולים הרחוק יותר בשארם-א-שייח'. לפחות ארבעה אנשים, שלושה תיירים מקוריאה הדרומית והנהג נהרגו, ועוד כ-25 אנשים נפגעו בפיצוץ. מהידוע עד כה, אין ישראלים שנפגעו.

(5:09 דקות)

קיימים עד כה דיווחים סותרים מאוד לגבי פרטי האירוע. סוכנות AP טוענת כי מדובר על 33 קוריאנים, ששבו ממנזר סנטה קתרינה היווני במרכז סיני, כשלוש שעות נסיעה ממקום הפיצוץ, וכלי תקשורת אחרים מוסרים כי באוטובוס היו 30 נוסעים ממדינות שונות.

אחד המקורות הללו, עיתון "אל-אהראם", מדווח כי הפיצוץ נגרם כתוצאה מטיל ששוגר לעבר האוטובוס. כתב הטלוויזיה המצרית במקום סיפר כי הפיצוץ, תוצאה של "פיגוע מתוכנן היטב", אירע כאשר התיירים ירדו מהאוטובוס, והחלו ללכת לעבר הגבול עם אילת - ובוצע על ידי מטען חבלה שהוטמן בבית קפה. על פי "רויטרס", הפיצוץ אירע כתוצאה ממטען צד או ממכונית תופת.

הריסות אוטובוס התיירים בטאבה
הריסות אוטובוס התיירים בטאבה | צילום: ללא קרדיט

למרות חוסר הוודאות, מה שידוע הוא שהפיצוץ אירע בסמוך למלון הילטון שלחוף ים סוף - אותו מלון שב-2004 ספג פיגוע טרור בו נהרגו יותר מ-30 בני אדם. בפיגוע שהוצא לפועל באוקטובר 2004, ערב חג סוכות, התפוצץ בלובי של הילטון טאבה כלי רכב בו היה מטען חבלה גדול. כעבור מספר שנים התאחדו כמאה משפחות של הרוגים ונפגעים מהפיצוץ, והגישו תביעת ענק נגד רשת הילטון. המשפחות טענו כי למרות התראות רבות שהיו בישראל על פיגועים בסיני, ובעיקר בטאבה, לא נקט המלון באמצעי זהירות מספקים, והתרשל באבטחה ובשמירה על המלון. תביעתם נדחתה.

בשנים האחרונות בוצעו עוד מספר מתקפות טרור על ישראל מכיוון סיני, אם באמצעות שיגור טילים לעבר אילת ואם במתקפה המשולבת על כלי רכב שנסעו בכביש 12, סמוך לגבול ישראל מצרים. בחצי האי שולט כאוס, וכוחות הביטחון המצרים נלחמים נגד ארגונים קיצוניים, המשתייכים בחלקם לאל-קאעדה. באחרונה הועלתה מאוד הכוננות בצה"ל, מחשש לפיגועים מתוכננים של אל-קאעדה נגד עיר הנופש הדרומית.

זוהי המתקפה הראשונה בסיני על אזרחים מאז הודח מוחמד מורסי מהשלטון במצרים בחודש יולי האחרון. הבוקר החל בקהיר משפטו של מורסי, בו נאשם הנשיא לשעבר כי קשר קשר עם קבוצות זרות כדי לבצע פעולות טרור במצרים.