ראשי הרשויות בדרום נערכים: "קיימת אפשרות להסלמה משמעותית"

בעקבות ירי הרקטות והתקיפות של צה"ל ברצועה ראשי הרשויות באזור הדרום נערכים לאפשרות של הסלמה בזמן הקרוב. עם זאת, בשלב זה לא ניתנו הנחיות מיוחדות לתושבים ושגרת החיים נשארת בהינה. באשדוד הוחלט לשלוח הביתה את הילדים שלומדים בבתי ספר לא ממוגנים. ראש הממשלה נתניהו שלח מסר תקיף לחמאס בישיבת הממשלה: "עליהם לקחת בחשבון את מדיניות הסיכול שלנו"

ירי כיפת ברזל לעבר רקטה בעזה.
ירי כיפת ברזל לעבר רקטה בעזה. | צילום: רויטרס

השקט בדרום הופך מתוח יותר ויותר. בפיקוד העורף לא שינו את הנחיות לתושבי עוטף עזה, אך ראשי הרשויות לא לוקחים סיכון ונערכים לאפשרות של הסלמה משמעותית שתתחולל באזור בזמן הקרוב. זאת בעקבות ירי הרקטות המתגבר וניסיון החיסול הממוקד שביצע צה"ל הבוקר ברצועת עזה.

כאמור בשלב זה לא הוצאו הנחיות מיוחדות לתושבים, מלבד ליווי ביטחוני להסעות התלמידים מבתי הספר בעוטף עזה. כמו כן בעיריית אשדוד החליט לשלוח לבתים את הילדים שלומדים בבתי ספר לא ממוגנים. במהלך הערב תתקיים הערכת מצב ובהתאם להתפתחויות יוחלט האם לשנות את ההנחיות.

צפו בנתניהו מדבר בישיבת הממשלה (2:29 דקות)

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לתקיפה של חיל האוויר נגד פעיל ג'יהאד אסלאמי ברצועה ושלח איום ישיר ותקיף לארגון חמאס. "נשמור על השקט בדרום על ידי מדיניות של סיכול מראש וגם בתגובה עוצמתית נגד אלה שמנסים לפגוע בנו. אני מציע לחמאס לקחת בחשבון את המדיניות הזאת שלנו", אמר ראש הממשלה בפתח ישיבת הממשלה השבועית.

מוקדם יותר היום תקף כלי טיס של חיל האוויר אופנוע עליו רכב פעיל הג'יהאד האסלאמי אחמד סעד. על פי כלי תקשורת פלסטינים סעד לא נהרג בתקיפה אלא נפצע באורח קשה. יחד אתו נפצע גם ילד בן 12 ועוד אדם נוסף. בשעות הלילה תקפו כלי טיס של חיל האוויר מטרות טרור במרכז ובדרום הרצועה.

במהלך דבריו התייחס נתניהו גם להחרמת ישראל בזירות בינלאומיות שונות והגיב על הודעת אונסקו כי תערוכה על הקשר של העם היהודי לארץ ישראל בוטלה. "הגישה החד צדדית כלפי ישראל איננה מקדמת את השלום. היא דוחה את השלום ומחזקת את הסרבנות של הרשות הפלסטינית", הוא אמר.