יעלון על רצח החייל: "הרשות הפלסטינית מחנכת להערצת מחבלים"

בעקבות הפיגוע בו נדקר למוות החייל עדן אטיאס, יצא שר הביטחון במתקפה קשה נגד הרשות הפלסטינית והאשים אותה ב"הסתה קשה בשעה שנציגיה יושבים לשולחן המשא ומתן". יעלון הוסיף: "לא נשלה את עצמנו מול רשות שמטרתה להנציח את האיבה"

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון
שר הביטחון משה (בוגי) יעלון | צילום: רויטרס

אחרי ששרים וחברי כנסת מהימין קראו להפסיק את המשא ומתן בעקבות רצח החייל עדן אטיאס הבוקר (רביעי) בעפולה, פרסם הערב שר הביטחון הודעה תקיפה מטעמו בה הוא מטיל על הרשות הפלסטינית את האחריות לפיגוע הקשה. בהודעה אמר יעלון כי "טרור של יחידים, שאינו מאורגן, נובע בעיקר כתוצאה מההסתה הקשה ברשות הפלסטינית, שנמשכת בשעה שאנו יושבים עם נציגיה לשולחן המשא ומתן".

"אני משתתף בצער המשפחה. המלחמה בטרור גובה גם קורבנות, אך אנו נמשיך במאבקנו העיקש נגד שולחיו ומבצעיו", אמר יעלון. "גם עתה, בשעה שאנו יושבים עם נציגיה סביב שולחן המשא ומתן, ממשיכה הרשות לחנך את הדור הצעיר להעריץ מחבלים ולרצוח יהודים, מטיפה לשנאה ואינה מכירה בזכותנו להתקיים באיזשהו גבול".

בנימין נתניהו ומשה יעלון בסיור באוגדת עזה
בנימין נתניהו ומשה יעלון בסיור באוגדת עזה | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון הבטיח "לפעול בנחישות ובאחריות", ואף הוסיף ביחס למשא ומתן כי "לא נשלה את עצמנו בבואנו לשבת לשולחן אל מול רשות פלסטינית, שמטרתה להמשיך להשחיר את פנינו ולהנציח את האיבה כלפינו".

מוקדם יותר, בנאום שנשא במליאת הכנסת, התייחס גם ראש הממשלה לפיגוע ואמר דברים דומים. "תפסנו את הרוצח ואנו בודקים את כל האנשים שסביבו", אמר נתניהו, "וסביבו יש מערכת חינוך עם הסתה במסגדים. אם אנו רוצים שלום אמת, ההסתה הזו חייבת להיפסק".

על תכניות הבנייה ביהודה ושומרון, שעוררו זעם גדול ברשות ובארצות הברית, אמר נתניהו: "כשצריך להיאבק על משהו אמיתי, אנו עושים זאת. אבל בעת הזו, אין טעם לבזבז משאבים והון פוליטי על מה שאין בו תוצאה אמיתית. זה יוצר חיכוך מיותר בקהילה הבין-לאומית, ועלול לפגוע במאבק מול איראן".