גורם אמריקני: ישראל תקפה בלטקיה; המטרה - טילים לחיזבאללה

גורם בממשל אובמה אמר לרשת CNN כי ישראל תקפה את הבסיס ליד עיר החוף הסורית. "אל-ערבייה" דיווחה כי חיל האוויר תקף גם בדמשק. בשני המקרים, נטען, הותקפו משאיות שהובילו טילי SA-8 לחיזבאללה. בסוריה הרשמית שומרים על שתיקה

מטוס F16-I, סופה
מטוס F16 I, סופה | צילום: דובר צה"ל

צה"ל הכה פעמיים? גורם רשמי בממשל האמריקני אישר הערב (חמישי) כי חיל האוויר הישראלי תקף את הבסיס הצבאי סמוך ללטקיה. קודם לכן דיווחה רשת "אל-ערבייה" כי ישראל תקפה אמש פעמיים בסוריה - ליד לטקיה, כפי שכבר דווח, אך גם בבירה דמשק. בינתיים, בסוריה הרשמית ממשיכים לשמור על שתיקה ולא מתייחסים לדיווחים.

בשיחה עם רשת CNN, אמר הגורם האמריקני, שסירב להזדהות, כי ישראל היא האחראית לתקיפה הלילית בסוריה. לדבריו, המטרה הייתה טילים וציוד נלווה שבישראל הביעו חשש שיעברו לידי חיזבאללה. לדברי גורמים ששוחחו עם "אל-ערבייה", בשני המקרים יעד התקיפה היו משלוחי טילים שיועדו לחיזבאללה. לדבריהם, המטרה הייתה לפגוע בטילי SA-8 וכי בשני המקרים משלוחי הטילים הושמדו.

הבוקר דיווח אתר חדשות סורי על פיצוץ סמוך לבסיס צבאי שנמצא ליד לטקיה. התקשורת האוסטרלית דיווחה הבוקר מפי מקורות הקשורים למורדים בסוריה, כי הבסיס נהרס. על פי כמה מהמקורות התקיפה הייתה מכיוון הים התיכון.

אזור התקיפה בלטקיה
אזור התקיפה בלטקיה | צילום: רונן סולומון

קודם לכן דיווחה התקשורת בלבנון על תנועה של מסוקי ומטוסי קרב ישראליים באזור היישובים עייטה א-שאב, בינת ג'בל ומרג' עיון. מוקדם יותר דיווח צבא לבנון על כניסה של מטוסים ישראלים.

בתקשורת הסורית הממלכתית נמנעים מלפרסם תגובה לדיווחים השונים. במקביל, הערוץ הלבנוני MTV דיווח מפי "גורמים בירושלים" כי לא ישראל, אלא טורקיה היא שעומדת מאחורי הפצצת האתר של מערך ההגנה האווירית הסורי בלטקיה. לפי הדיווח, שגם לא אין אישור מאף מקור אחר, מדובר בתגובה ליירוט המטוס הטורקי לפני כמה חודשים מאותו אתר.

עדכון ראשון: 18:58