מקורבי לבני נגד הבית היהודי: "יש נגדה הסתה פרועה"

במסגרת התהליך המדיני, הממשלה תחליט ביום ראשון על שחרורם של כ-25 אסירים פלסטינים. בבית היהודי נמצאים בטירוף מערכות ומכלים זעמם בממונה על המשא ומתן, עד כדי חשש לשלומה. האבסורד הגדול - בנט הוא זה שהכשיר את שחרור האסירים, לבני בכלל התנגדה לו

שרת המשפטים ציפי לבני
שרת המשפטים ציפי לבני | צילום: רויטרס

ביום ראשון הממשלה צפויה להודיע על שחרורם של כ-25 אסירים פלסטינים, במסגרת הפעימה השנייה של שחרור האסירים כחלק מהתהליך המדיני. בבית היהודי נמצאים בטירוף מערכות וחושים לקראת השחרור הצפוי ומכלים זעמם בממונה על המשא ומתן, ציפי לבני. בסביבתה של שרת המשפטים טוענים שזו הסתה פרועה נגדה.

בימים האחרונים הוציאו במפלגתו של נפתלי בנט הודעות כמו: "שחרור מחבלים בתמורה לזכות המפוקפקת של לבני להיפגש עם עריקאת זה דבר חמור מאוד", ו-"עם כל הכבוד ללבני, עצירת שחרור הרוצחים חשובה יותר - אפילו מהצדקת קיומה בממשלה". מסע ההסתה הזה מעורר חשש אמיתי לשלומה של השרה.

האבסורד הגדול הוא שבנט, שעכשיו מסית נגד לבני, הוא זה שהכשיר את שחרור האסירים. לפני חידוש המשא ומתן ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קרא אליו את כל ראשי הסיעות והסביר להם שעליו להעניק לפלסטינים מחווה: שחרור אסירים, הקפאת הבנייה בהתנחלויות או ניהול השיחות על בסיס קווי 67'. בנט אמר אז כי הוא לא יכול להסכים להקפאה, אבל יכול לחיות עם שחרור אסירים.

לאחר השיחה הזו בנט התחרט וניסה לשנות את ההחלטה. לבני, אגב, תמכה בהקפאה והתנגדה לשחרור אסירים. אם כן, מדוע בנט מטווח את לבני? פשוט מפני שהיא החוליה החלשה. בבית היהודי לא מעוניינים כרגע בעימות ישיר עם נתניהו ובטח שלא בפרישה מהממשלה. לכן לבני, השותפה הקואליציונית הקטנה ביותר, היא מטרה קלה.

ביום ראשון יתכנס צוות השרים המצומצם ויבחר אילו אסירים ישוחררו, מתוך רשימה של כ-100 מועמדים. פעולות המחאה של משפחות שכולות ופוליטיקאים מהימין יחלו עוד קודם. במוצאי שבת יעמדו פעילים ומשפחות שכולות מול בתי השרים לימור לבנת וגלעד ארדן וביום שני יערכו שרשרת אנושית מול כלא עופר.

הבית היהודי יגישו ביום ראשון הצעת חוק חדשה, שתאסור על שחרור מחבלים. ההצעה הזו צפויה ליפול, או להיקבר לנצח, בוועדת השרים לחקיקה. במקביל לשחרור האסירים, וכדי להמתיק את הגלולה לימין, נתניהו הגיע לסיכום עם האמריקנים על פרסום מכרזי בנייה חדשים לכ-1,000 יחידות דיור מעבר לקו הירוק.