מל"ט של חיל האוויר התרסק בים התיכון

המל"ט, מסוג "הרמס 450", התרסק כ-2 קילומטרים בעומק הים, לא רחוק מבסיס פלמחים של חיל האוויר. שבריו נאספו בסיוע של ספינות חיל הים. הערכה ראשונית: תקלה טכנית או מכנית במנוע המטוס גרמו להתרסקות

המל"ט הרמס 450, המל"ט החדש של מערכת הביטחון
המל"ט הרמס 450, המל"ט החדש של מערכת הביטחון | צילום: חדשות 10

מטוס ללא טייס של חיל האוויר התרסק בתוך מי הים התיכון - כך הותר הערב (שלישי) לפרסם. האירוע התרחש בקרבת בסיס פלמחים של חיל האוויר, כשני קילומטרים בעומק הים.

ספינות של חיל הים ביחד עם מסוקי חיל האוויר פעלו כדי לאסוף את שבריו של המטוס, מסוג "הרמס 450", ובצה"ל יתחקרו כיצד נגרמה ההתרסקות. ההערה הראשונית שגובשה היא שמדובר בתקלה טכנית או מכנית במנוע של כלי הטיס.

למרות ההתרסקות, המידע המודיעיני שנאסף לא נפגע. ה"הרמס 450" הוא אחד המל"טים העיקריים בשימוש חיל האוויר. על פי פרסומים זרים, הוא נושא טילים המשמשים לחיסולים.

בחודש יולי האחרון מטוס ללא טייס שעסק בפעילות מבצעית של צה"ל הונחת באופן מבוקר סמוך לגבול עם מצרים, לאחר שהתגלה כי יש בו תקלה טכנית. כלי הטיס אותר ונאסף על ידי כוחות של הצבא.

מפעיליו של המל"ט גילו כי קיימת בו תקלה טכנית, ועל כן הוחלט באופן מכוון להנחיתו על הקרקע ולסיים את פעילותו. מיד לאחר שרוסק סמוך לגבול, הוקפצו לאזור כוחות צה"ל שסרקו אחריו ואספו את שבריו.