תאונת אימונים בדרום: חייל נפצע בינוני, לאחר שכדור שנפלט ממקלע שפשף את ראשו

החייל מגדוד השריון דימם בצורה חמורה מראשו לאחר פגיעת הכדור, אולם בהמשך התברר כי לא נגרם לו נזק תוך מוחי. בינתיים הופסקו כל הפעילויות באיזור עד שיתבררו נסיבות האירוע

מסוק נוחת בבית החולים סורוקה לאחר תאונת אימונים ליד עלומים
מסוק נוחת בבית החולים סורוקה לאחר תאונת אימונים ליד עלומים | צילום: אור הלר

ניצל בנס. חייל המשרת בגדוד תשע, בחטיבה 401 של השריון, נפצע היום (חמישי) בצהריים לאחר שמקלע כבד שהוצב על טנק סמוך מסוג מרכבה סימן 4, פלט כדור שפגע בראשו. אולם לאחר שבתחילה חששו הנוכחים במקום לחייו, התברר בבית החולים סורוקה כי הוא פצוע באורח בינוני בלבד.

האירוע קרה במהלך פעילות בסמוך לקיבוץ עלומים, הנמצא בצפון רצועת עזה. מקלע מסוג מאג פלט כדור שפגע בחייל, וזה החל לדמם באופן מסיבי מראשו. יחידה 669 נחתה במקום וחברה לצוות הרפואי שהעניק טיפול ראשוני, ומשם הוא פונה במסוק לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

מחקירה ראשונית עולה כי עדיין לא ברורה סיבת פליטת הכדור. קצין בפיקוד הדרום אמר לחדשות נענע10: "כחלק מהאירוע, מונה קצין בודק אשר יחקור את התנהלות הכוח והחיילים. במקביל לתחקיר, הופסקו בשלב זה כל הפעילויות בגדוד, עד שיתבצע תחקיר בטיחות ראשוני".

הכדור, כך התברר לאחר הטיפול בחדר הטראומה, שפשף את ראשו של החייל בצורה עמוקה, אבל לא גרם לו לנזק תוך-מוחי. מצבו של החייל נקבע כבינוני. הקצין הוסיף: "הכוח הרפואי שהיה במקום פנה כשורה. כוח ובו אמבולנס צבאי וחובש החל בביצוע הפעולות הראשונות, והזמין את המסוק". גורמים אחרים בצה"ל אמרו כי אחד הכיוונים הנבדקים הוא שמפקד הטנק לא פרק את המקלע, וסיכמו את האירוע במלים: "היה לנו נס גדול".