תיעוד: השניות הראשונות שאחרי פיגוע הירי בחברון

סרטון שעלה ברשתות הפלסטיניות מציג את השניות הראשונות אחרי שסמל ראשון גל גבריאל קובי נורה מאש צלף בחסם שוטר בחברון. בתמונות נראים לוחמי גבעתי רצים לעבר חברם ומעלים אותו לג'יפ הצבאי על מנת להעבירו לבית החולים. ראש הממשלה נתניהו הורה לאכלס את בית המכפלה בעיר: "מי שינסה לעקור אותנו מעיר האבות ישיג את ההפך"

תיעוד השניות הראשונות אחרי הירי בחברון
תיעוד השניות הראשונות אחרי הירי בחברון | צילום: חדשות 10

השניות הראשונות שאחרי הירי שגבה את חייו של לוחם צה"ל בחברון. הרשתות הפלסטיניות שידרו הלילה (שני) סרטון המתעד את השניות הראשונות שאחרי ירי הצלף שגבה את חייו של לוחם גבעתי, סמל ראשון גל (גבריאל) קובי.

בסרטון נשמע קול ירי והחיילים נראים רצים במהירות אל עבר הנקודה בה עמד ונפגע קובי בצווארו. החיילים, לוחמים מחטיבת גבעתי, קוראים לחובש ונראה כי הם אינם מבינים כי מדובר בירי צלף ולכן גם אינם תופסים מחסות, כפי שמורים הנהלים במקרים כאלו.

החיילים לוקחים את קובי ומעלים אותו לג'יפ הצבאי ומשם הוא מפונה לבית החולים שערי צדק בירושלים. שם, לאחר שניסו הרופאים להציל את חייו, נקבע מאוחר יותר מותו של החייל בן ה-20 מטירת הכרמל.

נתניהו הורה לאכלס את בית המכפלה

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הלילה לאירוע והורה לפעול באופן מידי לאכלוס בית המכפלה שבעיר. "מי שינסה לעקור אותנו מעיר אבותינו ישיג את ההיפך. נמשיך ביד אחת להילחם בטרור ולפגוע במחבלים, ונמשיך ביד השנייה לחזק את ההתיישבות", אמר נתניהו.

בעקבות האירוע כינס הרמטכ"ל בני גנץ הערכת מצב בלשכתו בהשתתפות אלוף פיקוד מרכז ניצן אלון. בהערכת המצב הוחלט לתגבר את הכוחות באזור חברון ובגדה המערבית בכלל. צה"ל, יחד עם כוחות של השב"כ, הטילו כתר על חברון והסריקות אחר הצלף שטרם נתפס נמשכות.

גם בגזרת הצפון התרחש הלילה אירוע ביטחוני שכלל ירי לעבר כוח של צה"ל. סיור שגרתי שהיה בסמוך לגדר דיווח כי נורו לעברו יריות מהצד הסורי. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק, וכוחות צה"ל פתחו בסריקות בנקודה. בצבא עוסקים כעת בניסיון לברר האם מדובר בירי מכוון או בזליגה של הקרבות הפנימיים במדינה של אסד.