ניסנקורן הודיע לחולדאי: לוקח פסק זמן מהחיים הפוליטיים

שר המשפטים לשעבר, שהודיע רק לאחרונה על פרישה מכחול לבן וחבירה למפלגת הישראלים, החליט לחזור בו והצהיר שלא יתמודד בבחירות הקרובות • ראש עיריית שדרות אלון דוידי ירוץ ברשימת ימינה

זמן צפייה: 05:23

אבי ניסנקורן הודיע היום (ראשון) ליו"ר מפלגת הישראלים רון חולדאי כי הוא החליט לקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים, ולא להתמודד בבחירות הקרובות. "לאחר שנים ארוכות כאיש ציבור, אני לוקח היום פסק זמן", אמר. "כאשר המחנה זקוק לחיבורים כדי לשרוד, וישנם ריבוי מפלגות ומועמדים, החלטתי שמוטב לזוז הצדה ולקחת פסק זמן. אני מעריך את רון חולדאי ואת מועמדי הישראלים, ואמשיך לסייע ככל יכולתי במאבק נגד השחיתות, ולמען כלכלה חברתית ודמוקרטיה יציבה".

יו״ר הישראלים, רון חולדאי, מסר: "אני מכבד את אבי ובחירתו ומודה לו על הדרך המשותפת. אני אמשיך לעבוד ללא הרף כדי לאחד את מחנה המרכז-שמאל. ברור לכל שהדרך היחידה לייצר כח משמעותי היא ביחד, וכל אחד יצטרך לוותר. הציבור דורש בצדק איחוד עכשיו - ובכך אני מרוכז".

עוד כתבות בנושא >>

ניסנקורן: גנץ ניהל מאחורי גבי מו"מ לריקון סמכויות תפקידי

גנץ ביקש מניסנקורן להתפטר ממשרד המשפטים: "בחר בית חדש"

בדרך לאחוז החסימה? הוורטיגו של חולדאי ואנשיו • פרשנות

אבי ניסנקורן רון חולדאי
אבי ניסנקורן רון חולדאי | צילום: חדשות 13

כידוע, מפלגת הישראלים אליה חבר ניסנקורן, לא מצליחה להתרומם בסקרים. למרות הצהרותיו של חולדאי על הובלת גוש המרכז-שמאל, המפלגה קיבלה בסקר האחרון של חדשות 13 ארבעה מנדטים בלבד, ובסקר אחר אף לא עברה את אחוז החסימה.

כאמור, רק לפני כחודש הכריז חולדאי על הקמת המפלגה, כשלצידו אבי ניסנקורן. "מדינת ישראל נמצאת בצומת קריטי", אמר ניסנקורן. "הניסיונות לפגוע במערכת אכיפת החוק באופן חסר תקדים - לא היה דבר כזה מקום המדינה. הקדשתי את כל כולי במאבק נגד ניסיונות בוטים מצד ראש הממשלה לחבל במערכת המשפט".

"מנעתי עירוב של שיקולים אישיים בהחלטות בקנה מידה לאומי שמשפיעים על חיי האזרחים. נאבקתי וגם ניצחתי", הוסיף. "ינסו להמשיך לפגוע בי ולהדביק לי עלילות, גם היום המשיכו בזה. אבל לרגע אני לא מתבלבל. הסיפור פה הוא ערכים. על הכף מונחת הדמוקרטיה הישראלית, בזמנים הכי שבריריים".

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי
ראש עיריית שדרות, אלון דוידי | צילום: חדשות 13

בתוך כך, ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, הודיע כי הוא מצטרף למפלגת ימינה בראשות נפתלי בנט. "את הניסיון והיכולות שהביאו להצלחה בשדרות אני רוצה להביא לממשלה ולכנסת לטובת תושבי שדרות, עוטף עזה והדרום, ולמען כל עם ישראל", אמר. "מדינת ישראל נמצאת היום בשעת משבר קשה. שאלתי את עצמי מי המנהיג שיוכל לחלץ את ישראל מהמשבר. נפתלי הוא המנהיג היחיד שיוביל אותנו לנצח את הקורונה, לייצר 400 אלף מקומות עבודה, לדאוג לעצמאים ולאחד את העם".