רה"מ: דברי הרמטכ"ל ושלי הם לא ספין - אלא שיקוף המצב

נתניהו התייחס בישיבת הממשלה למצב הביטחוני והדגיש את הצורך בהקמת ממשלת אחדות רחבה במהרה. "רואים מה איראן עושה במזרח התיכון וזה מחייב החלטות קשות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה ‏למצב הביטחוני והדגיש את חשיבות הקמת ממשלת אחדות במהרה. לדבריו, "מה שנאמר על ידי ועל ידי הרמטכ"ל אביב כוכבי אינו ספין - זה שיקוף המצב. רואים מה איראן עושה במזרח התיכון וזה מחייב החלטות קשות".

נתניהו התייחס לאמירתו של הרמטכ"ל משבוע שעבר, שהזהיר מפני הידרדרות למלחמה בתקופה הקרובה. זאת, בשל השינויים במזרח התיכון. "ישראל מתמודדת כיום עם מספר רב של זירות ואויבים בו זמנית", הסביר כוכבי, "בגזרה הצפונית והדרומית המצב מתוח ושברירי, ועלול להידרדר לעימות חרף העובדה שאויבינו אינם מעוניינים במלחמה". הרמטכ"ל הוסיף כי "לאור זאת מקיים צה"ל בחודשים האחרונים תהליך התכוננות מואץ".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

תחקיר ירי הנ"ט בצפון: המג"ד וסגנו ננזפו, המח"ט זומן להבהרה

בכיר בפנטגון: "אריות הים" הוצנחו – וחיסלו את מנהיג דאע"ש

הגורם שחכם האשים ש"חימם" את אבוטבול נגדו – עו"ד פלילית מוכרת

הרמטכ''ל אביב כוכבי במסגרת ''מדורת הצוות'' שהתקיימה בבסיס פלמחים
הרמטכ''ל אביב כוכבי במסגרת ''מדורת הצוות'' שהתקיימה בבסיס פלמחים | צילום: דובר צה''ל

לדברי הרמטכ"ל, האתגר האסטרטגי המרכזי של מדינת ישראל טמון בזירה הצפונית - בהתבססות כוחות איראנים בסוריה ובפרויקט הטילים המדויקים. "בשני המקרים מדובר במאמץ בהובלה איראנית תוך שימוש בשטחן של מדינות בעלות משילות מוגבלת ביותר", הדגיש כוכבי כאשר הוא מכוון לסוריה ולבנון, אך רומז גם לעיראק שבה הקימו האיראנים מיליציות. עוד הוסיף כוכבי: "זה שנים רבות, חזבאללה 'לקח בשבי' את לבנון, הקים בה צבא משלו והוא זה שקובע הלכה למעשה את 'מדיניות הביטחון' שלה".

אזהרת הרמטכ"ל מפני הידרדרות להסלמה באה על רקע הדאגה בישראל מהחלטת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לצאת מסוריה בפרט, ומרחבי המזרח התיכון בכלל, ומחוסר התגובה על תקיפת האיראנים על מתקני הנפט בסעודיה. החשש בירושלים הוא כי חוסר התגובה יגרור הסלמה בפעילותה של טהראן, ייתכן שגם מול ישראל. בכל הנוגע לזירה הדרומית, הג'יהאד האסלאמי מנסה לפוצץ את מאמצי ההסדרה בין ישראל לחמאס.פוליטי