נתניהו הזמין את גנץ לעימות לקראת הבחירות: "תפסיק לפחד"

חדשות 13 הזמינה את ראשי המפלגות לעימות טלוויזיוני ביום ראשון • גנץ: מדובר בספין • אחרי חשיפת חדשות 13: רה"מ הצהיר שהליכוד תגיש מחר עתירה לפרסם את הקלטות אשכנזי-מנדלבליט

זמן צפייה: 04:07

בחירות 2020: ראש הממשלה בנימין נתניהו הזמין הערב (שלישי) את יו"ר כחול לבן בני גנץ לקיים עימות טלוויזיוני לקראת הבחירות. בעקבות קריאתו, חדשות 13 הזמינה את השניים לעימות בפריים טיים ביום ראשון הקרוב. נתניהו נענה להזמנת חדשות 13 ואמר כי "אני מוכן להגיע לעימות בכל מקום שיהיה מקובל על שני הצדדים". גנץ הגיב לנתניהו וכתב: "נבהלת שיש תאריך לעימות שלך מול עדי התביעה אז אתה מייצר ספין?".

"בני, בוא לעימות, תפסיק לפחד. תבוא לשלושה עימותים, תבוא אפילו לראשון, גם טוב, תגיד מה שיש לך להגיד ואני אגיד מה שיש לי להגיד", אמר בריאיון לערוץ 20. "כנראה שלגנץ יש בעיה, הוא לא עומד בלחץ. עזוב, בוא, תעמוד, אם אתה לא יכול לעמוד בלחץ של עימות טלוויזיוני איך תוביל את מדינת ישראל? אין לי טלפרומפטרים, נגיד את הדברים האמיתיים".

עוד בחדשות 13:

משפט נתניהו: נשקלת האפשרות לקיים את הדיונים מחוץ לבית המשפט

כדורגלנים יוצאי אתיופיה: חויבנו להגיע לאירוע בהשתתפות רה"מ

מסתמן: עשרות מבני הפלאשמורה יועלו לארץ בשבוע הבא

 

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, פנה לראש הממשלה בעקבות דבריו: "ביבי, שמחתי לשמוע סוף סוף שאתה מוכן לקיים עימות", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "אני קורא לך לעימות מולי לפני ה-2 במארס, בכל מקום ובכל שעה שתבחר".

ראש הממשלה התייחס גם להקלטות אשכנזי-מנדלבליט שפורסמו בחדשות 13 ואמר שהליכוד תגיש מחר עתירה רשמית לפרסם אותן. "יש שם 16 שיחות לפחות, שהגיע הזמן ומגיע לציבור לראות את זה. היום אמר שר המשפטים אמיר אוחנה שהוא דורש ומבקש להוציא את זה. אני לא מבין מה יש להסתיר כאן".

בני גנץ וביבי נתניהו
בני גנץ וביבי נתניהו | צילום: רויטרס, לע''מ

מוקדם יותר הערב, כאמור, קרא שר המשפטים אוחנה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ולרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, להתיר את פרסום הקלטות שיחותיהם במסגרת פרשת הרפז. זאת בעקבות פרסום חדשות 13 על השיחות שהתקיימו בטרם נחשפה הפרשה. "חשיפת הקלטות אינה מותירה ברירה אלא להסיר מיידית את צווי איסור הפרסום בחקירות אשכנזי-מנדלבליט במה שקרוי פרשת הרפז", כתב השר. "הציבור חייב לדעת עוד לפני הבחירות – כדי לאפשר דיון ציבורי שקוף ופתוח – את כל העובדות על טיב הקשר בין אשכנזי למנדלבליט והאם ייתכן שהוא השפיע על החלטותיהם".

"אין המדובר על סודות צבאיים או דברים הנוגעים לביטחון המדינה אותם ניתן בקלות לצנזר, אין המדובר על נושאים אישיים משפחתיים – אין לציבור עניין באלה. אני קורא ליועץ המשפטי לממשלה ולחבר הכנסת גבי אשכנזי לפזר את עננת החשד מעל הפרשה ולהתיר את פרסום ההקלטות. מדובר בהקלטות שבוצעו בלשכה ציבורית – לא בביתו הפרטי של אף אדם".

שר המשפטים אמיר אוחנה
שר המשפטים אמיר אוחנה | צילום: מתוך עמוד הפייסבוק:Amir Ohana - אמיר אוחנה

לאחר שהקלטות אשכנזי-מנדלבליט על מסמך הרפז נחשפו בחדשות 13, חבר הכנסת אשכנזי התייחס לדברים בריאיון לתוכנית "לפני החדשות" עם אודי סגל, והבהיר: "הפרשה נחקרה על ידי כל גופי החקירה במדינת ישראל - מבקר המדינה, משטרה צבאית חוקרת, משטרת ישראל והפרקליטות. הטענות נסקרו ונבדקו והפרשה נסגרה בחוסר אשמה".

"מעולם לא הייתה פה בעיה של ראיות", המשיך אשכנזי, "חיי ולוחות הזמנים של היו פרוסים לכולם. מעולם לא עמד איש ציבור בחשיפה כזו - וכולנו ראינו איך זה נגמר. אין בהקלטות שפורסמו שום דבר חדש. הפרשה מאחוריי".