המרוץ לפריימריז מעלה הילוך: נתניהו וסער חורשים את הארץ

ראש הממשלה יצא לשטח ופגש את תומכיו בכנסי מתפקדים, שחיזקו אותו וקראו: "ביבי מלך ישראל, הפריימריז האלה מיותרים". סער התראיין רבות בתקשורת, ורשם הישג כשח"כ חיים כץ הגיע לכנס תמיכה בו

זמן צפייה: 10:08

נתניהו או סער: מתפקדי מפלגת הליכוד עתידים לבחור בשבוע הבא את הפוליטיקאי שיעמוד בראש המפלגה ויוביל אותה בבחירות 2020. גדעון סער פתח את הקמפיין שלו לראשות הליכוד בכנס באור יהודה, בו ניכר המאמץ לשוות ממלכתיות לאירוע: סמל המדינה הוצב אחר כבוד על הבמה, המנון הליכוד התנגן ברקע והאולם היה מלא. שמוליק מזרחי, תומך נלהב בסער, אמר כי "אם גדעון סער לא יהיה בראש הליכוד - המפלגה יורדת לאופוזיציה. תם שלטון הפחד".

גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שינה מעט את גישת הפרסומים ברשת, והחליט לפגוש את קהל תומכיו פנים אל פנים. בכל יום הוא ביקר בשלושה עד חמישה כנסים ביום, בערים שונות בארץ. שלומי ועקנין, אחד מתומכיו של נתניהו, הודה לגדעון סער על כך שעורר אותם לצאת מבתיהם: "עד היום ישבנו על הכורסאות מול הפייסבוק באינטרנט, והוא גרם לזה שנצא החוצה. הוא גרם לנו לזעם".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

הגיעו לפנות גופת קשישה שמתה מזקנה – ומצאו את בעלה המת במקפיא

מכה קשה לאוחנה: בן ארי ויתרה על מינויה למ"מ פרקליט המדינה

בריטניה: כתב אישום נגד אשת הדיפלומט מארה"ב שדרסה צעיר למוות

בנימין נתניהו וגדעון סער
בנימין נתניהו וגדעון סער | צילום: רויטרס,לע''מ

סער מעדיף את שיטת האולפנים - הוא הופיע בריאיונות תקשורתיים רבים, וחזר על המסר של החלפת נתניהו כיוון שפעמיים הוא לא הצליח להרכיב ממשלה - ובלי להזכיר כלל את כתבי האישום נגדו. יכול להיות שהדבר יהיה לו לרועץ, כיוון שבמרכז הליכוד - חיבוק מהתקשורת הוא בבחינת מילה גסה. מאיר ברוכי, תומך בנתניהו, אמר כי "מי שנגד ביבי - מיד התקשורת והשמאל מחבקים אותו. סער הוא משת"פ של כחול לבן".

נתניהו הגיע ביום שלישי למפגש תומכים בבית-כנסת בנהריה. על הדלתות צבאו אנשים רבים, אך כניסתם נמנעה כיוון שהמקום היה גדוש במבקרים. ניתן היה לשמוע קולות רבים על כך ש"הפריימריז האלה מיותרים", "ביבי מלך ישראל" ואפילו "שי ניצן לכלא". מנגד, אמירות דוגמת "ביבי מושחת" נשמעו רק בקול ענות חלושה.

בנימין ושרה נתניהו, מירי רגב וישראל כץ בכנס לקראת הפריימריז בליכוד
בנימין ושרה נתניהו, מירי רגב וישראל כץ בכנס לקראת הפריימריז בליכוד | צילום: חדשות 13

לעומת פמליית השרים שמלווה את נתניהו לכל כנס, אשר על חבריה נמנים ישראל כץ, מירי רגב, גילה גמליאל וגם אשת רה"מ שרה נתניהו, גדעון סער עורך את ביקוריו עם אשתו גאולה אבן בלבד. עובדת היותה עיתונאית, מנוצלת עד דק ע"י מתנגדיו של סער, שטוענים כי "היא עם התקשורת". לכן, השמחה הייתה גדולה כשח"כ חיים כץ הגיע לכנס של סער, ועל אף שלא הצהיר רשמית על תמיכה בו - ידוע כי הוא מביא עימו קולות רבים מן הוועדים של התעשייה האווירית.