שרים בישיבת הממשלה: "זה מחדל מודיעיני; מה קרה פה?"

עימות בין השרים בישיבת הממשלה: שר המדע אופיר אקוניס שאל: ״איך זה יכול להיות שראש אמ"ן והרמטכ״ל לא נמצאים כאן?״. שר הביטחון גלנט השיב לו: ״הם לא יכולים לתדרך כל היום״ | פרסום ראשון

זמן צפייה: 01:55

עימות פרץ היום (שבת) בישיבת הממשלה, שהתנהלה במהלך הלחימה בדרום. במהלך הישיבה שאל שר המדע אופיר אקוניס: "איך זה יכול להיות שראש אמ"ן והרמטכ"ל לא נמצאים כאן". שר הביטחון יואב גלנט השיב לו: "הם לא יכולים לתדרך כל היום". ראש הממשלה בנימין נתניהו הוסיף: "הם יופיעו שוב בהמשך בפני הקבינט המדיני-ביטחוני".

אקוניס השיב להם: "היה פה מחדל מודיעיני. אני רוצה לדעת מה היה פה, אני לא תוקף את צה"ל אבל כל אזרח במדינה שואל מה קרה פה?". השרים מיקי זוהר ויואב קיש ענו לו בתגובה: "זה לא הזמן לדון בזה, זה הזמן להילחם".

היערכות כוחות צה"ל למבצע "חרבות ברזל"
היערכות כוחות צה"ל למבצע "חרבות ברזל" | צילום: דובר צה"ל

במהלך הישיבה קראו מספר שרים "להוריד לרצועת עזה את השאלטר של האינטרנט, שלא יוכלו להפיץ את מה שמפיצים ברשתות החברתיות". השרה מאי גולן אמרה: "יש להרוס עד היסוד את כל התשתיות של עזה ולהפסיק להם מיד את החשמל. המלחמה היא לא נגד חמאס אלא נגד מדינת עזה״. השר ישראל כ״ץ השיב: ״הנחיתי יחד עם היועמ״שית על הורדת החשמל באופן מידי".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, אמר בישיבה: "זה לא מבצע, זה מלחמה. לעזה צריך להתייחס כאל מדינה, צריך לחלק נשקים לציבור".