החייל היורה מנעלין על אלאור אזריה: "לבי איתו"

לקראת פסק הדין של החייל היורה, לאונרדו קוריאה נזכר בהרשעתו, אחרי שירה בפלסטיני כפות ותועד על ידי "בצלם"

לאונרדו קוריאה יורה בפלסטיני הכפות, 2008

לאונרדו קוריאה הורשע ב-2010 על ידי בית הדין הצבאי בשימוש בלתי חוקי בנשק ובהתנהגות בלתי הולמת, אחרי שירה כדור גומי לעבר פלסטיני כפות ועליו כיסוי עיניים – ופצע אותו קלות מרסיסים. לקראת פסק הדין של החייל היורה אלאור אזריה מחר (רביעי), המואשם בהריגת מחבל פצוע, קוריאה אומר: "לבי איתו. אזריה יודע לייצג את עצמו ואני מבין את מקומם של כל הצדדים. אני לא פרופסור לענייני אחרים".

אירוע הירי מ-2008 שהביא להרשעתו של קוריאה פורסם בתקשורת אחרי שתועד על ידי צלמת "בצלם" – ובו נראה קוריאה יורה כדור גומי לעבר אשרף אבו רחמה, פלסטיני שנעצר עקב מעורבותו בהפגנה אלימה, אחרי שהמג"ד, עמרי בורברג אמר לחייל קודם לכן: "מה אתה אומר, נירה עליו גומי?". הכדור פגע בקרקע ליד רגליו של אבו רחמה, והוא נפצע קלות מהרסיסים.

לאונרדו קוריאה יורה בפלסטיני הכפות, 2008
לאונרדו קוריאה יורה בפלסטיני הכפות, 2008 | צילום: ''בצלם''

לאחר התערבות בג"ץ שביטל את ההחלטה המקורית של הפרקליטות הצבאית להעמיד לדין את קוריאה ואת מפקדו, המג"ד, סא"ל עמרי בורברג על "התנהגות שאינה הולמת" בלבד –המג"ד בורברג הורשע בניסיון לאיומים, והחייל קוריאה הורשע בשימוש בלתי חוקי בנשק. בית המשפט קבע אז כי סא"ל בורברג, לא יורד בדרגה, וכי קידומו בדרגה יעוכב למשך שנתיים, מתוכם שנה של שירות ללא תפקיד פיקודי. על קוריאה גזר בית המשפט הורדה לדרגת טוראי.

"לא הייתי באירוע וגם אם הייתי – אתם התקשורת עושים קרקס אחד גדול על חשבון האנושות", אומר כעת קוריאה ל"רשת" ומוסיף: "לא חסרים ליצנים יפים שימכרו את נפשו של האחר בשקל תשעים".

[brightcove_iframe video_id='8naalin_vtr_n20090922_v1' autoplay='0' credit='' kid='' duration='0'']

בראיון לחדשות 2 מ-2010 אמר קוריאה: "בשחרור כשכבר נהייתי אזרח, הבנתי את הטעות שלי. למרות שקיבלתי פקודה לירות היום אני יודע שהייתי צריך לסרב לה". "אם הוא לא רצה שאני אירה הוא היה יכול להגיד לי - אני רוצה להפחיד אותו, שלא יגיע לפה שוב, רק להפחיד אותו. בסדר, אז אני אבין שאני לא צריך לירות... 'בוא נלך הצידה נירה בו גומי', מה זה 'נלך הצידה נירה בו גומי'?"

"היום אני מבין שלא הייתי צריך לירות. יצאתי טיפש, היום אני יודע שלא הייתי צריך לירות. ואני יודע שתשעים אחוז מהחיילים בגדוד היו עושים כמוני", אמר קוריאה.