גנץ: "ישראל מוכנה לקבל הסכם גרעין חדש עם איראן"

שר הביטחון התראיין למגזין האמריקני "Foreign Policy" והתריע כי איראן במרחק "חודשיים-שלושה מהשגת מספיק חומר ויכולות כדי לייצר פצצה". על אבו מאזן: "הוא צריך להבין שלא נפנה התנחלויות"

שר הביטחון גני גנץ
שר הביטחון גני גנץ | צילום: רויטרס

שר הביטחון בני גנץ התראיין אמש (שלישי) למגזין הדו-שבועי האמריקני "Foreign Policy" בנושא הגרעין האיראני והסכסוך הישראלי-פלסטיני ואמר כי "ישראל תהיה מוכנה לקבל חזרה של ארצות הברית להסכם גרעין עם איראן", אך הוסיף כי ישראל לוחצת על בת בריתה להתכונן ל"הפגנת כוח" רצינית במידה וייכשלו מאמצי המשא ומתן.

גנץ הסביר את האמירה בכך שהוא "יכול לקבל את הגישה האמריקנית הנוכחית". הוא הוסיף כי ישראל תרצה לראות תוכנית ב' הגיונית שתכלול עיצומים כלכליים נרחבים על איראן במקרה שהשיחות ייכשלו, ורמז כי קיימת תוכנית ג' שתכלול פעולה צבאית מצד ישראל.

שר הביטחון העריך כי איראן במרחק "חודשיים-שלושה מהשגת מספיק חומר ויכולות כדי לייצר פצצה גרעינית אחת". וקרא לייצר חזית עולמית שכוללת גם את סין: "יש לה תפקיד חשוב. איראן חייבת לחשוש שארה"ב ובעלות בריתה רציניות בנושא".

במקביל, הצבא הישראלי מכין עצמו לעצור את התקדמות תוכנית הגרעין האיראני. "אם לא תהיה שום ברירה אחרת אנחנו נגיע לשם" אמר גנץ. "אנחנו לא ארה"ב אך יש לנו את היכולות שלנו".

במהלך הריאיון נשאל גנץ גם על הסוגיה הישראלית-פלסטינית והדגיש כי ישראל לא תפנה התנחלויות, אך בעתיד, אמר במעורפל, "נצטרך כאן שתי ישויות מדיניות". על פגישתו עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אמר גנץ כי "שיתוף הפעולה איתו חשוב ביותר" אך סייג: "אבו מאזן עדיין חולם על קווי 67'. הוא צריך להבין שאנחנו נישאר במקומנו. זה לא יקרה. לא נפנה התנחלויות". על מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, הוסיף: "הוא קצת מלא בעצמו".