בארה"ב מבהירים רשמית: הנשיא ביידן מצפה לביקור בישראל

דובר שגרירות ארה"ב בישראל התייחס לבחירות שהוכרזו הערב בישראל ואמר כי למרות זאת, בבית הלבן לא משנים תוכניות וביקורו של הנשיא האמריקני בחודש הבא יתקיים כמתוכנן: "מכבדים את התהליכים הדמוקרטיים שמתרחשים בישראל"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
ביידן נגד אלון מאסק: "רכש פלטפורמה שמפיצה שקרים ברחבי העולם" | צילום: רויטרס

דובר השגרירות ארה"ב בישראל אמר הערב (שני) בהתייחס לבחירות שהוכרזו מוקדם יותר בישראל כי בבית הלבן מצפים לביקורו של הנשיא ג'ו ביידן ב-13 ביולי - והוא יתקיים כמתוכנן. "ישראל היא שותפה אסטרטגית. אנו מכבדים את התהליכים הדמוקרטיים שמתרחשים בה", אמר - והוסיף כי "מעבר לכך, יש לנו ברית אסטרטגית עם ישראל שהיא מעל לכל מפלגה כזו או אחרת. הנשיא מחכה בקוצר רוח לביקורו בחודש הבא". עם זאת, בשל הטלטלה הפוליטית - יאיר לפיד יהיה זה שיקבל את פניו.

כאמור, ביידן יגיע לביקור בישראל ב-13 ביולי. מיד לאחר מכן ייצא הנשיא האמריקני לערב הסעודית, ושם הוא יבקר ב-15 וב-16 ביולי וייפגש עם יורש העצר מוחמד בן סלמאן. בהודעה שפורסמה מטעם הבית הלבן השבוע, נמסר כי ביידן יבקר במזרח התיכון "כדי לחזק את מחויבותה של ארצות הברית לביטחון ולשגשוגה של ישראל". ביידן ישתתף בפסגת מועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ, בה ישתתפו גם מצרים, עיראק וירדן.

הנשיא יתחיל את מסעו במזרח התיכון בישראל, ויבקר גם בגדה המערבית על מנת "להתייעץ עם הרשות הפלסטינית ולחזור על תמיכתו החזקה בפתרון שתי מדינות, עם אמצעים שווים של ביטחון, חופש והזדמנויות לעם הפלסטיני".

עם הגעתו של ביידן לישראל תיערך קבלת פנים חגיגית בנתב"ג. למחרת צפויות פגישותיו של ביידן עם בנט והנשיא יצחק הרצוג, ותערך פסגה וירטואלית מרובעת למנהיגי ישראל, ארה"ב, איחוד האמירויות והודו. בנוסף ייפגש ביידן גם עם המשלחת האמריקנית לאירועי המכביה.