בנט על שיחות הגרעין: "ישראל לא מחויבת להסכמים - נשמור על חופש פעולה מלא"

בהופעתו הראשונה בוועדת חוץ והביטחון של הכנסת, התייחס רה"מ בנט לשיחות בווינה ואמר כי "אנחנו בהחלט מוטרדים - ישראל איננה צד להסכמים". בהתייחסו לאיראן: "עשינו שינוי תפיסה למתקפה רציפה ולא רק מגננה רציפה"

ראש הממשלה נפתלי בנט בדיון ועדת החוץ והביטחון של הכנסת | צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט הופיע הבוקר (שני) לראשונה בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ובמהלכה התייחס לשיחות סביב הסכם הגרעין בין המעצמות לאיראן: "אנחנו בהחלט מוטרדים מכך, אך חשוב לי לומר ולהבהיר בצורה שלא משתמעת לשתי פנים: ישראל איננה צד להסכמים, ישראל איננה מחויבת למה שיירשם בהסכמים אם הם ייחתמו, וישראל תמשיך לשמור על חופש פעולה מלא, בכל מקום ובכל זמן, בלי מגבלות".

כמו כן, התייחס בנט להסלמה מול איראן: "בראש רשימת האתגרים שלנו ניצבת איראן. איראן היא ראש התמנון שמשגר לעברנו, לכל גבולותינו, יריבים ופרוקסים וזרועות שלה. אנחנו מתמודדים יומם וליל מול איראן ומול גרורותיה. אנחנו עושים פה שינוי של מעבר לתפיסה של מתקפה רציפה ולא רק מגננה רציפה".

על הביטחון הלאומי: "מצב הביטחון הלאומי של ישראל הוא טוב ונמצא במגמת התחזקות, עם לא מעט אתגרים", אמר בנט והוסיף: "המערכת הישראלית הייתה בסחרור של מספר שנים, מה שפגע פגיעה חמורה בביטחון הלאומי הישראלי, על כל מימדיו".

"כלכלת ישראל איתנה ונמצאת בצמיחה של כ-7%. בזכות הצמיחה הזו אנחנו לוקחים לא מעט כסף ומשקיעים בהתעצמות ביטחונית של צה"ל וכלל מערכת הביטחון, הייתי אומר התעצמות שלא ראינו שנים", אמר בנט בוועדת החוץ והביטחון.