בנט שוחח עם כוכבי: "הגיבוי שלי למפקדי צה"ל מלא ומוחלט"

בשיחה שהתקיימה בין רה"מ, הרמטכ"ל ובכירים נוספים, בהם מפקד החטיבה הצפונית באוגדת עזה בזמן מותו של בראל שמואלי, אמר בנט כי "למשפחה מותר הכול" ו"אני מצפה מפוליטיקאים לא לגעת בצה"ל"

זמן צפייה: 01:10

בשיחה שקיים הערב (שבת) ראש הממשלה נפתלי בנט עם הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי ועם בכירי פיקוד הדרום, בהם מפקד הפיקוד אלוף אליעזר טולדנו ומפקד החטיבה הצפונית באוגדת עזה במהלך האירוע המבצעי בו נהרג לוחם מג"ב, בראל חדריה שמואלי, אמר בנט: "שיידעו כל לובשי המדים - הגיבוי שלי למפקדי צה"ל הוא מלא ומוחלט".

עוד מדבריו של בנט לקצינים הבכירים: "במקום שבו יש קרב, יש גם שגיאות, ולפעמים הן טראגיות. שברון הלב של העם כולו על נפילתו של בראל חדריה שמואלי ז"ל הוא עצום. בראל נפל בהגנה על עמו ועל מדינתו".  בהקשר זה, הוסיף לומר בנט: "למשפחה מותר הכל. תפקידנו הוא לתת תשובות, להקשיב ולחבק. מפוליטיקאים ואנשי ציבור אני מצפה לא לגעת בצה"ל ובמפקדיו. אין לנו צה"ל אחר".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

הרצוג חושף: נפגשתי עם מלך ירדן, טוב לקיים קשרים עם הפלסטינים

בצל הביקורת: ביידן אישר לחשוף מסמכים מחקירת פיגועי 9/11

בכיר במשרד הבריאות: "היינו רוצים להגביל יותר את ההתקהלויות"

הרמטכ''ל אביב כוכבי
הרמטכ''ל אביב כוכבי | צילום: דובר צה''ל

מוקדם יותר הערב, הרמטכ"ל כוכבי שלח איגרת למפקדי צה"ל ונתן להם גיבוי מלא, זאת על רקע הביקורת שמושמעת בימים האחרונים על התנהלות המפקדים בתקרית בה נהרג לוחם מג"ב בראל שמואלי בגבול רצועת עזה. "חברה שלא תגבה את חייליה ומפקדיה גם כשטעו, תגלה שאין מי שילחם עבורה", כתב כוכבי, "הנכונות לשאת באבדות היא תנאי לחוסן לאומי, והחוסן הוא תנאי להמשך הקיום".

"המשיכו ליזום ולקחת אחריות, להעיז ולשאת בתוצאות", כתב כוכבי, "הגיבוי שאנחנו מעניקים לכם מבטא בראש ובראשונה גיבוי לשיטת הפיקוד והמנהיגות בצה"ל. לא נשנה אותה, נחזק אותה. זה לא רק עניין של צה"ל, זה עניין של מדינת ישראל ובמרכזו השאלה אילו מפקדים היא רוצה - מעיזים ויוזמים או מתגוננים והססנים. היו נועזים".