במקום הקמפיינים: המשימות שצריכות להדאיג את הממשלה

הקמפיינים לקראת בחירות והעימותים הפוליטיים הם אלו שמעסיקים את מקבלי ההחלטות - בזמן שהצפון בוער, 101 חטופים מוחזקים בשבי בעזה כבר 346 ימים, עשרות אלפים מפונים מביתם ורבים קורסים תחת הנטל הכלכלי של המלחמה. כולנו ראויים לפוליטיקאים שישימו את האינטרסים של הציבור הישראלי בראש סדר העדיפויות, אך במבחן המציאות - אלה אפילו לא על סדר היום

זמן צפייה: 01:36

את מהדורת החדשות הערב (שני) פתחנו בפוליטיקה, ואתמול עסקנו בציטוטים מישיבת הממשלה. התחזית האפשרית למחר: גשם, וסערה סביב ציוץ עוקצני בטוויטר. הנושאים האלה פותחים את המהדורה כי הם שמעסיקים את מי שמקבל החלטות על החיים של אזרחי ישראל כרגע. מבלי להמעיט בחשיבות הרשתות החברתיות, והניסיון לסחוף עוד כמה מצביעים בבחירות, מתי שהן לא יהיו - יכול להיות שיש כמה נושאים מעט יותר דחופים שיש להעלות ולדון בהם.

לטובת שרי הממשלה, אציע רשימה חלקית כשעל הסדר אפשר כמובן להתווכח: החזרת 101 החטופים המוחזקים בשבי בעזה כבר 346 ימים, גיבוש אסטרטגיה ביטחונית ומדינית להחזרת הגבול הצפוני של ישראל למקומו, ועשרות אלפי התושבים לביתם אחרי שנת נוודות. שיקום הדרום, סיוע כלכלי למפונים, לעסקים שקורסים ולמשרתי המילואים.

ומה עם השבת הביטחון האישי לרחובות ערי ישראל? הרחבת סל הבריאות? הרמת מערך הסיוע הנפשי? מה לגבי עיסוק בחינוך או רווחה, הפקקים, משבר האקלים. בנוסף, לא יזיק לעשות צעד בכיוון של שיקום החברה אחרי שנים של שיסוי מגזרים זה בזה - במקום לזרוק את סיסמת "ביחד ננצח" בראיונות ריקים.

מפגינים למען החטופים בתל אביב
מפגינים למען החטופים בתל אביב | צילום: רויטרס
שריפות בקריית שמונה בעקבות שיגורי טילים של חיזבאללה
שריפות בקריית שמונה בעקבות שיגורי טילים של חיזבאללה | צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

זו לא דמגוגיה - זה העתיד של המדינה ושל אזרחיה. בין אם אתם תומכים בממשלה ובין אם אתם מתנגדים לה - כולנו ראויים למקבלי החלטות שישימו את האינטרסים של הציבור הישראלי כולו בראש סדר העדיפויות, ושלכל הפחות יקבעו מטרות מלחמה מעודכנות אחרי שנה. במבחן המציאות - אלה אפילו לא על סדר היום.

גדעון סער, בנימין נתניהו, יואב גלנט
גדעון סער, בנימין נתניהו, יואב גלנט | צילום: יונתן זינדל, חיים גולדברג / פלאש 90

יתרה מכך, בעיצומה של מלחמה וקריסת מערכות, מתקבלת החלטה נוספת שנויה במחלוקת - בסביבת רה"מ נתניהו אמרו כי הוא נערך לפטר "בקרוב" את שר הביטחון יואב גלנט ונראה כי גדעון סער בדרך לממשלה, לאחר שהתחייב שוב ושוב שלא יישב תחת נתניהו.