שי גולדן: "פתאום כולם נהיו מומחים לאתיקה עיתונאית"

בעקבות הסערה: שי גולדן מגיב להאשמות בעוון חוסר מקצועיות מצד העיתונאי רביב דרוקר

סעיף 24 לחוק האימוץ, חוק האימוץ

שי גולדן
כששולחים תחקירנית בתחפושת עם מצלמה נסתרת בתיק כדי להפיל איזה רב מנשק ומלטף, זה תקין? כששולחים תחקירן בתחפושת לאיזה מעאכר במשרד הרישוי, כדי להקליט אותו מוכר רישיונות נהיגה, זה בסדר? ואם היו שולחים תחקירן לאולמרט כדי לנסות לשחד אותו ולהקליט אותו בעת הפעולה, זה בסדר (או שאסור, כי הוא אדם ״רב זכויות")? ואם מגיע מידע למערכת שאחד, אופק בוכריס, שוכב בהסכמה או שלא עם חיילות שלו, אז לבדוק ולתחקר ולשלוח תחקירנית, או שבגלל שיש לו כיפה על הראש זו רדיפה על רקע דת?

ירדתם מהפסים לגמרי? מישהו פה בכלל צופה בטלוויזיה בישראל בשנים האחרונות? באמנון לוי, בכלבוטק, במהדורות החדשות, בתוכניות תחקירים. מישהו כאן בכלל מבין שהמקרה הזה הוא צורת תחקיר ועבודה עיתונאית שמתבצעת כאן כבר שלושים שנים בערך? עכשיו באים? מה נזכרתם? פתאום כולם נהיו מומחים לאתיקה עיתונאית ולתרשים הזרימה של ביצוע תחקיר (שממילא נגנז, כי המקור חזר בו)? על מה לעזאזל אתם מדברים בכלל?

ואיפה הייתם כשרפי גינת עשה מזה קריירה? טוב, רפי גינת לא עצבן את ראש הממשלה. כי הרי זה הסיפור וכולנו יודעים שזה הסיפור: דרוקר הוא האויב החדש של הימין ושל ביבי והוא מהלך אימים על הטוקבקיסט שיושב ברחוב בלפור. אם זה לא היה דרוקר, לא הייתם ממצמצים. אז לפחות הסירו את המסיכות ואמרו בקול רם: מתנהלת מלחמת חורמה בין דרוקר לנתניהו והימין. והסיפור הזה הוא פרק נוסף בה.

ואין מה לומר, אם רביב דרוקר הוא האויב שמצאתם לכם להפריע את שלוותכם ולערער את חייכם, אז המלחמה שמתנהלת לכם בראש מאד מאד לא מחוברת למציאות של חייכם כאן ושל עתיד ילדיכם ושל גורל המקום הזה שכולנו משליכים לפח בעיניים פקוחות, ואדומות מרוב שנאה אחד לשני.

>>שי גולדן: "בישראל, הערבים הם עדיין הקורבן הנוח ביותר להאשים"