בכלוב הזכוכית: לשפוט את המחבלים שטבחו בעוטף כמו אייכמן

תמונות הטבח מעלות את ההשוואה לפשעי הנאצים, על ישראל לשפּוט את המחבלים שנשארו בחיים באותה צורה: לבנות מחדש את כלוב הזכוכית שבו ישב אדולף אייכמן, ולהסביר לעולם שהיא מתכוונת לשפוט את את הפושעים נגד האנושות הללו על הטבח ואת והאכזריות המזוויעים בקיבוצי הדרום

זמן צפייה: 01:45

ישראל צריכה לבנות מחדש את כלוב הזכוכית, הכלוב שבו ישב אדולף אייכמן ובו נשפט על-ידי מערכת המשפט ונאלץ לשמוע את גדעון האוזנר ואת שורדי השואה שפירטו מה עוללו להם הוא והמפלצת הנאצית. ישראל צריכה לבנות מחדש את הכלוב ולהסביר לעולם שהיא מתכוונת לשפוט את פושעי המלחמה, את הפושעים נגד האנושות שביצעו את המתקפה, את הטבח ואת מעשי האכזריות המזוויעים בקיבוצי הדרום.

ישראל צריכה להעביר בכך מסר כפול חשוב: מדובר לא רק במתקפת טרור שתיענה במתקפה צבאית וברדיפה בלתי פוסקת של האחראים, אלא באירוע חריג שחצה כל קו וְדומה לברבריות חסרת המעצורים של הנאצים - ברוע מוחלט. המסר השני - לַעולם ולעצמנו - הוא שישראל היא מדינה דמוקרטית, ליברלית, מדינת חוק, חוד החנית של העולם המערבי, נציגות יחידה שלו במזרח התיכון.

פלסטינים פורצים את גדר הרצועה
מחבלים פורצים את גדר הרצועה | צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90

כל מי שישראל תצליח ללכוד אותו חי יזכה למשפט צדק, פומבי, שייראה בכל מקום, ייחשפו בו מעשי הזוועה וייגזר הדין המתאים וההולם. כמו במשפט אייכמן. כולל הגרדום ועונש המוות השמור לפושעים מהסוג הזה.

המסר הזה חזק יותר, מתוחכם יותר וצודק יותר מהקריאות לְהשמדה, ריסוק ומחיקה. אלה צריכות להתממש במעשים, לא בהבטחות והצהרות.