חולדאי לא שואף להיות ר"מ – יסתפק בלהשפיע מבפנים • פרשנות

ראש עיירית ת"א התפכח מהחלום להיות רה"מ הבא, ובכוונתו להשיג בין 7 ל-12 מנדטים, לפחות. חולדאי כמובן לא יישב עם נתניהו, אך ינסה להוות כוח בממשלה, גם אם בממשלת ימין של סער

זמן צפייה: 00:33

בחירות 2021: ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, אשר הודיע הערב (שלישי) על הקמת מפלגה חדשה שבה ירוץ בבחירות הקרובות, הבין שככל הנראה לא יהיה ראש הממשלה הבא - ולכן, מהצהרתו ניתן להבין כי בכוונתו לנסות ולהשפיע מבפנים על הממשלה עם כמות נכבדת של מנדטים.

חולדאי שואף להשיג בין 7 ל-12 מנדטים, לפחות, אותם ייקח ממאוכזבי גנץ ולפיד. יחד עם הכוח הזה, הוא ינסה לפעול בממשלה הבאה - גם אם מדובר יהיה בממשלת ימין בראשותו של גדעון סער. עם זאת, במקרה שבו בנימין נתניהו יהיה זה שיעמוד בראשות הממשלה - חולדאי יעדיף להישאר באופוזיציה.

לכתבות נוספות בנושא >>

גנץ ביקש מניסנקורן להתפטר ממשרד המשפטים: "בחר בית חדש"

רון חולדאי מצטרף לפוליטיקה: "לא יכול עוד לעמוד מנגד"

ניסנקורן פורש מכחול לבן – ויצטרף למפלגה של רון חולדאי

רון חולדאי
רון חולדאי | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר הערב, כאמור, הכריז חולדאי על מפלגת "הישראלים", וצירף אליו את שר המשפטים אבי ניסנקורן, שמוקדם יותר היום עזב את כחול לבן. ככל הנראה, גם חבר הכנסת רם שפע יעשה כן. לניסנקורן, שהוצב במקום השני ברשימה, נינתה זכות וטו על צירוף שמות נוספים למפלגת הישראלים.

בהצהרה מיוחדת שנשא, פתח חולדאי ושאל: "אתם יודעים מה הבעיה? שהתרגלנו לקלקול, פילוג, שקר, קומבינה ושחיתות". לדבריו, "התרגלנו לממשלה שלא יודעת לנהל שום דבר. שהקורונה עשתה מאיתנו צחוק. הכי גרוע זה להתרגל, להוריד את הראש, לוותר ולהתייאש. אני מסרב להתרגל. כמשרת ציבור למעלה מ-50 שנה, אני אומר היום: לא נתרגל לראש ממשלה עם כתבי אישום".

אבי ניסנקורן רון חולדאי
אבי ניסנקורן רון חולדאי | צילום: חדשות 13

בינתיים, בין אלה ששמותיהם כלו - השר לשעבר אסף זמיר, שעזב את כחול לבן בתחילת השבוע, וכן ראש אמ"ן לשעבר עמוס ידלין, שקיבל פניות גם ממפלגות אחרות. לא זו בלבד, חולדאי גם קיים שיחות עם גדי אייזנקוט - שלא צלחו.

היחסים בין זמיר לחולדאי לא הכי טובים, והרי כזכור - זמיר היה סגנו של חולדאי, אולם התמודד מולו על ראשות עיריית תל אביב לפני שהצטרף לכחול לבן. עם זאת, השניים שוחחו בטלפון - וייתכן כי הגיעו לפשרה.