הורים - אל תבקשו מהילדים לבוא בחג; ילדים - אל תבואו • טור

רבים סבורים שאם היו שבועיים בבית הם לא מידבקים. למעשה, אין דרך להגן על עצמך מפני הנגיף. הורים, אל תעשו רגשות אשמה - זה עלול לפגוע בבריאותכם. מדובר רק בארוחת חג – זה לא שווה את זה

זמן צפייה: 02:37

לאחרונה, התחלתי לקבל פניות מלא מעט אנשים, שאמרו לי שההורים שלהם עושים להם רגשות אשמה על כך שאינם באים לליל הסדר, או לחלופין - ילדים שסבורים שאין בעיה לבוא להורים בחג.

אני לא יודע מאיפה מגיעה המחשבה הזו. ייתכן שההורים סבורים שכיוון שהם היו כבר שבועיים בבית, ונמנעו ממגע, אז אין בעיה שהילדים יבואו. אולי דווקא הילדים חושבים שמשום שלא יצאו מביתם במשך שבועיים הם בוודאות לא נשאים של הנגיף.

לעוד כתבות בנושא:

טיוטת תקנות החירום: הסגר יחל היום ב-14:00 – ויסתיים במוצ"ש

ישראל נכנסת לסגר כללי לקראת הפסח: "נאכוף ההנחיות בנחישות"

מניין המתים מקורונה בישראל עלה ל-58: בן 80 מת בביה"ח השרון

ליל הסדר
ליל הסדר | צילום: ד'קמפוס

בשל כך, יש להבהיר משהו חשוב: נגיף הקורונה דוגר בדרך כלל במשך שלושה עד חמישה ימים, ייתכן שבוע ובמקרים מסוימים אפילו במשך שבועיים. מדובר בתקופה שבה המחלה יכולה להתרפץ, אך לא מופיעים בה סימפטומים.

למעשה, בקרב 30%-50% מנשאי הווירוס לא מופיעים סימפטומים, אך הם עדיין מידבקים. יותר מכך, עלפי חלק מהמחקרים, הנשאים שלא סובלים מחום או שיעול מדבקים יותר מאלה שהופיעו אצלם סימפטומים.

ליל הסדר
ליל הסדר | צילום: צילום: Fotolia.com

לכן, הורים יקרים, אל תעשו רגשות אשמה לילדים שלכם שלא רוצים לבוא לחג - הם פשוט רוצים שתחיו. הרי יש כבר לפחות זוג הורים כאלה. אחד מהם מת, השני נמצא על מכונת אקמו במצב קשה, רק משום שהילדים שלהם באו לבקר אותם.

גם ההורים שלי נמצאים לבד בחג. אני מתכוון להתקשר אליהם, לקיים שיחת "זום" ליד שולחן ארוחת החג, אבל אני לא הולך לבקר אותם - ובטח שלא ללכת אליהם לארוחה. אין דרך להגן על עצמך מהווירוס.

אל תעשו את זה, זה לא שווה את זה. מדובר רק בחג אחד, בתקווה שבראש השנה המצב כבר יהיה שונה. בואו נוותר על ארוחות החג עם המשפחה, אחרת אנחנו מסכנים את ההורים שלנו. הורים, אל תעשו רגשות אשמה - זה עלול לפגוע בבריאות שלכם.