פרישת אצילי מהנבחרת: צדק (חלקי) לקטינות

לא בטוח שעשרות אלפי האוהדים שהביעו מחאה כשהוא עלה לדשא במדי נבחרת ישראל ידעו מה יהיו ההשלכות, אבל בזכותם, ובזכות שריקות הבוז שלהם שהביעו את מורת רוחם על התנהגותו הבזויה, הם עשו צדק חלקי לקורבנות - שיש מי שהפך אותן לנאשמות

עומר אצילי במדי נבחרת ישראל

לא בטוח שעשרות אלפי האוהדים שהביעו מחאה כשעומר אצילי עלה לדשא במדי נבחרת ישראל ידעו מה יהיו ההשלכות, אבל הערב (חמישי) בזכותם, ובזכות שריקות הבוז שלהם שהביעו את מורת רוחם על התנהגותו הבזויה - הם עשו צדק. צדק חלקי לקטינות, לקורבנות, שיש מי שהפך אותן לנאשמות.

אצילי ודור מיכה הביעו חרטה על המעשים שלהם, אבל מעולם הם לא התנצלו לפני הנערות, ויותר מזה - בחקירותיהם במשטרה שניהם לא רק שלא הביעו צער, אלא האשימו את הקטינות. אבל בלי קשר לזה, אצילי ומיכה לא ראויים ללבוש כחול לבן.

עומר אצילי במדי מכבי חיפה חוגג שער מול יובנטוס בליגת האלופות
עומר אצילי במדי מכבי חיפה חוגג שער מול יובנטוס בליגת האלופות | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

עומר אצילי הודיע הערב על פרישה מנבחרת ישראל, לאחר הביקורות הרבות על זימונו המחודש למדים הלאומיים. נבחרת ישראל היא חלון הראווה של מדינת ישראל, וההתכתבות הדוחה ביניהם כפי שנחשפה בחדשות 13, היחס המחפיץ שלהם לשתי ילדות היא הדבר האחרון שאנחנו רוצים שיהווה מודל לחיקוי לילדים שלנו.

והערב הזה הילדים שלנו, אלה שאוהדים את נבחרת ישראל, אלה שהדופק שלהם עולה בכל פעם שהתקווה מנוגנת לפני תחילת משחקים, מבינים שגם השחקן הטוב ביותר בארץ לא חסין, וגם אם יש לך כישרון אדיר ברגליים, קודם כל ולפני הכל צריך להיות בן אדם. הערב הזה, הילדים שלנו מקבלים מסר שלא משתלם לא להיות בן אדם.

עומר אצילי ודור מיכה
עומר אצילי ודור מיכה | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

הפרישה של אצילי מהנבחרת היא תעודת כבוד לאוהדים שלא יכלו לסבול את זה ושרקו לו בוז. ולא פחות מזה - הפרישה של אצילי היא תעודת עניות למאמן הנבחרת אלון חזן, למנהל המקצועי יוסי בניון וליו"ר ההתאחדות אורן חסון, שבשם ההצלחה, שכחו ערכים ומוסר מה הם.

גם בלעדיהם המסר עבר, ועכשיו הם גם יכולים לעשות תיקון קטן ולהודיע בצורה רשמית שגם דור מיכה, השותף של אצילי להתנהגות הדוחה, לא יזומן לעולם לנבחרת ישראל - ולא משנה כמה טוב הוא יהיה על הדשא.