מר נתניהו - תקשיב למה שלא יגידו לך עוזריך וחנפניך: אל תיסע

ראש הממשלה, אל תשאיר כאן מדינה מדממת במלחמה אכזרית, שסועה ומפולגת, כאובה ומותשת שפעלת לפלג. אל תיסע במטוס היוהרה והבזבוזים. תגלה מנהיגות. פעם אחת תעשה ואל תדבר | דעה

זמן צפייה: 01:58

מר נתניהו - תקשיב רגע למה שלא יגידו לך עוזריך וחנפניך: אל תיסע! אל תיסע לנאום בקונגרס. אל תשאיר כאן מדינה מדממת במלחמה אכזרית, שסועה ומפולגת, כאובה ומותשת שפעלת לפלג. אל תיסע במטוס היוהרה והבזבוזים.

אל תיסע ואל תיתן תירוץ להפגנות ענק של תומכי פלסטינים שינצלו את הביקור שלך כדי להבעיר את אמריקה ולחדד בדעת הקהל את התחושה שישראל היא תקלה, שיש מחיר כבד לתמיכה בנו. אל תיסע ואל תנאם מול קונגרס שרבים מנציגיו הדמוקרטים עשויים שלא לבוא או לעזוב באמצע. אל תיסע ואל תקבע את התמונה שישראל הפכה להיות חלק מהמחנה הרפובליקני בלבד.

אל תיסע ואל תתריס לפני ביידן - שעמד כאן בעת צרה, שמספק את החימוש ואת ההגנה באו"ם. אל תיסע ואל תעמיק את הקרע עם הממשל - ואל תהפוך אותו לפומבי אפילו יותר - זה יחליש את ישראל ויעודד את האויבים שלנו. אל תיסע ואל תאפשר לביידן שלא לפגוש אותך או לפגוש אותך בכפייה - זו פגיעה קשה במעמד הלאומי שלנו.

בנימין נתניהו נואם בקונגרס האמריקני
בנימין נתניהו נואם בקונגרס האמריקני, 2015 | צילום: רויטרס

אל תיסע. אתה הרי יודע שזו בעיקר הצגה. וזה לא לא הזמן להצגות. החטופים והחטופות מחכים, ועדת החקירה, הבחירות, המפונים, כולם לא נוסעים לשום מקום. אל תיסע. תישאר. תוותר. תגלה מנהיגות. פעם אחת תעשה ואל תדבר. כמו אז - דיבורים ולא מעשים.