אדוני המפכ"ל, מותר להודות בטעות

כמעט כל מי שאינו נמנה עם צמרת המשטרה סבור שאופי מעצרם ואזיקתם של אלדד יניב ומני נפתלי היה שגוי, ובשב"ס אפילו הורו לבחון מחדש את מדיניות האיזוק, אבל במשטרה מתעקשים כי כולם טועים.

במשטרה לא מוכנים להודות בטעות
במשטרה לא מוכנים להודות בטעות | צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

בפיקוד המשטרה מתעקשים שמעצרם וכבילתם באזיקים של מני נפתלי ואלדד יניב בשבוע שעבר היו מוצדקים. כמעט כל מי שאינו נמנה עם צמרת המשטרה או פיקוד מחוז מרכז חושב אחרת, אבל במשטרה סבורים שכל האחרים טועים. על פי התפיסה היהירה הזאת של בכירי המשטרה, טועים גם נציבת שב"ס ובכירי שב"ס שהבינו כי טעו סוהרי יחידת נחשון שאזקו את נפתלי ויניב גם לאחר החלטת השופטת לשחררם.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בשב"ס לא מסתפקים בהודאה בטעות: בעקבות האירוע הזה הורתה הנציבה, רב גונדר עופרה קלינגר, לבחון מחדש את כל נושא איזוק העצירים והאסירים, כשהקו המנחה בבדיקה הזאת יהיה בעיקר - מידת המסוכנות שנשקפת מהם. אבל בפיקוד המשטרה סבורים שאין מקום לבחינה מחדש של סוגיה זו גם אצלם. "כשיברח האסיר או העציר הראשון משב"ס כי לא היה אזוק - נראה מה יגידו שם אז על הרפורמה בהנחיות האיזוק", מגיבים בזלזול בצמרת המשטרה.

מעצרם של נפתלי ויניב
מעצרם של נפתלי ויניב | צילום: Roy Alima/Flash90

המפכ"ל רב ניצב רוני אלשיך ואנשיו לא מוכנים לקבל ולהודות שעצם המעצר והאזיקים שהושמו על ידיהם ורגליהם של שני מארגני ההפגנות בפ"ת היו שגויים. בין אם מדובר במפקד התחנה ובין אם זה היה מפקד המחוז ששגו בשיקול דעת מוטעה, מקור השגיאה הוא בעובדה שהכול היה יכול להימנע אם מלכתחילה נפתלי ויניב היו מעוכבים לשלוש או ארבע שעות ואחר כך משוחררים עם אזהרה כתובה לבל ישובו להפר את החוק בהפגנה הבאה. אבל בפיקוד המשטרה לא מוכנים, משום מה, לומר - אולי טעינו.