מה יעשה רה"מ כשבאמת ירדפו אותו?

עמית סגל על הנשק של נתניהו שהופנה נגדו

תגובת נתניהו לתחקיר בעובדה, היא אירוע טלוויזיוני מדהים, באמת, חזינו באירוע שיכנס לפנתיאון. לפני שאנסח את מחשבותיי על הסרטון, שהרעיש ובצדק את הרשת, אתן הקדמה קצרה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

אני מקווה שמערכת עובדה לא תעלב, אבל מה שיזכרו מהערב הזה זה לא את התחקיר, אלא את התגובה הזו שהקריאה אילנה דיין בסופו. ואני אסביר גם למה; מבחינת הציבור הישראלי, שנים רבות של הטייה בוטה, חוסר איזון ו"שמאלנות", בוא נקרא לילד בשמו, וניסיונות אובססיביים להפיל את נתניהו גרמו לכך שהציבור הימני, שהוא 53% איבד את האמון בתקשורת הישראלית.

כתוצאה מכך, התקשורת הישראלית הפכה למעין בובת וודו. אנחנו יכולים לתאר מחדש לעייפה איך סיפור הבחירות האחרונות לא היה נתניהו נגד הרצוג וליבני אלא נתניהו נגד התקשורת הישראלית. אבל, כמו שאמרו בסרט על עופרה חזה: התקשורת "היא כבר גמורה".

זאת אומרת, זאת בובדת וודו שהרבה מאוד סיכות ננעצו בה בשנתיים האחרונות גם על ידי נתניהו, גם על ידיי בנט ופוליטיקאים אחרים בימין. במובן זה, הנשק הזה לפחות לטעמי, איבד אפקטיביות ואתן לכך ראייה; הפוסטים, כבר פחות ויראליים, כשתוקפים את העיתונות זה כבר פחות "תופס", פחות "לייקים", פחות התייחסויות.

עמית סגל (חדשות 2)
עמית סגל (חדשות 2)

אנסה להרחיק מעט את עדותי, בתור מי שחושב שאילנה דיין היא עיתונאית נהדרת, ואני עוד זוכר אילו קיטונות של בוז ורפש היא חטפה בהיקפים דומים, אם כי לא כאלה, אני מודה, אחריי התחקיר המוצדק על עזרא נאווי וארגון "בצלם" ואחרים.

אגיד זאת כך, הנושא הזה, ובזה אילנה דיין תרמה הערב לדעתי, הולך ומאבד את האפקטיביות שלו, ועובדה שדיין מקריאה הערב את התגובה, על עצמה, אגב אם אילנה דיין הייתה מקריאה טקסטים כאלה שמלאים בחצאי אמיתות על כל אדם אחר היו תובעים אותה דיבה. כלומר, היא הקריאה הערב טקסט שחלקים רבים ממנו פשוט אינם נכונים, במובן הזה קרה הערב משהו.

ה"משהו" הזה אומר, שאפשר להתווכח על עמדות, אפשר להתווכח אגב גם על התחקיר והאם שרה נתניהו במוקד. אבל, הניסיון לקבוע שכל עיסוק בראש הממשלה הוא כבר איננו לגיטימי, גם אם נשים בצד את הענייין הערכי, אני חושב שזו אסטרטגיה לא כל כך יעילה מצידו של נתניהו.

נתניהו עבר להפצצה כבדה מהאוויר

מה יקרה כשבאמת תהיה רדיפה כלפי ראש הממשלה? לאן עוד יעלה הרף הרטורי של תגובות מאדם שבסוף הוא ראש ממשלה בישראל. תבינו, כשהוא "מדבר חלש" זה נשמע מקצה הארץ ועד קציה. לכן, ראשי ממשלה תמיד, כולל זה הנוכחי, נהגו להשתמש בתגובות מאוד מדודות.

נתניהו עייף מ"מלחמת המנהרות", כל פעם מושיטים לו משהו לתגובה, 17 סעיפים והוא מגיב. פעם מעריב, פעם ידיעות, פעם הארץ, פעם ערוץ 2. אז במקום "לוחמת מנהרות" , וסליחה על ההשוואה, הוא באמת עבר להפצצה מאוד כבדה מהאוויר.

נתניהו והתקשורת, אובססיה הדדית (ראאד איברהים, חדשות2)
נתניהו והתקשורת, אובססיה הדדית (ראאד איברהים, חדשות2)

כשאתה יוצא ל "הפצצת שטיח" על דבר כזה, מה תשמור לפעם הבאה? ומה יחשוב הצופה שלך, אפילו אם הוא ימני, בפעם הבאה שיראה תגובה כזו? במובן הזה אני חושב שאילנה דיין השתמשה הערב בנשק של בנימין נתניהו נגדו.

זה כלל לא קשור לעובדה שהעיסוק בבנימין נתניהו הוא הרבה מאוד שנים אובססיבי, והוא אובססיבי בואו נודה על האמת. חלקים רבים בתקשורת הישראלית נגועים ביחס אובססיבי לנתניהו. אבל, זה מגיע גם ליחס אובססיבי מהצד השני.

בכל פעם שהתקשורת עוסקת באופן אובססיבי בבנימין נתניהו היא מפסידה. וכל פעם שנתניהו עוסק באופן אובססיבי בתקשורת, ואנחנו רואים את זה בפרשת "התאגיד", אני חושב שבנימין נתניהו מפסיד. אני חושב, וזו דעתי האישית, שהוא בחר הערב את המטרה הלא נכונה, השתמש בנשק מופרז ולכן הנשק הופנה נגדו.