לדיראון עולם: שתיקת הביטחוניסטים בליכוד מול המהפכה המשפטית

החקיקה שהחלה היום היא בעיניי האיום המשמעותי ביותר על עתידנו, ומה שהכי מטריד אותי היום אלה האנשים ששותקים. את דיכטר, גלנט, ברקת ואדלשטיין אני מכיר כגיבורים - והיום הם שותקים מפחד | טור אישי

זמן צפייה: 02:01

כבר שנים שישראל לא נמצאת תחת איום קיומי מבחוץ, אבל היום התחיל להתגשם עלינו איום קיומי, מבית. מה שהתחיל היום הוא בעיני האיום המשמעותי ביותר על עתידנו, ומה שהכי מטריד אותי היום אלה האנשים ששותקים. מדובר באנשים שאני מכיר אותם אישית כגיבורים, לא פחות מזה, אנשים שהוכיחו אומץ לב בלתי רגיל עד היום, והיום הם שותקים. אנשים שאני מכיר אותם כאנשים ישרים וזה נראה שהם שותקים מפחד.

אבי דיכטר, לוחם סיירת מטכ"ל וראש השב"כ לשעבר. אדם שצעד על אדמת אויב יותר מרוב הלוחמים שהיו לנו (מחר גם נראה חלק מהעלילות שלו בסדרה החדשה שעולה ברשת 13), קור הרוח ואומץ הלב היו הסמל המסחרי שלו - והיום: דממה.

יואב גלנט, האיש שהוביל עשרות מבצעים נועזים, נחת על חופי מדינות אויב, הביט לאויב בלבן של העיניים והיום – משפיל מבט מול נתניהו, לוין ורוטמן. איך אמרו לו חניכיו מהצופים: זוכרים לך חסד נעורים של אומץ, תבונה ואהבת הארץ. אם רק תשמיע קול - נהיה מאחוריך.

Whatsapp Image 2023 01 29 At 2
שר המשפטים יריב לוין ויו''ר ועדת החוקה שמחה רוטמן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ניר ברקת, קצין הצנחנים שקם להסתער על המחבל שהרג את מפקדו ונפצע בעצמו קשה. מי שמבין היטב גם את המשמעויות הכלכליות של מה שמתחולל כאן - גם הוא ממלא פיו מיו. יולי אדלשטיין - מי שיודע יותר טוב מכל אחד אחר מה זה לחיות תחת שילטון עריצות. הוא עבר את זה על בשרו. הוא עמד זקוף מול העריצות, ונשאר זקוף גם אחרי שנשלח לעבודות פרך במחנה כפייה - הוא מבין את המשמעות של שלטון בלי מצרים, של בתי משפט שפועלים מטעם המשטר - איך הוא יושב בשקט?

הרבה דברים שקרו היום ירשמו בתולדות הימים שלנו, אבל השתיקה של האנשים האלה היום - תירשם לדיראון עולם.