אם נשתוק מול הסרט הירדני ניתן במה למסיתים | דעה

הסרט "פארחה" שעולה בנטפליקס עוסק בקרבות מלחמת העצמאות ומציג את חיילי צה"ל כמי שרצחו תינוק במכוון. את תוצאות השתיקה בצד הישראלי ואי-יציאה למאבק כנגד העלאת הסדרה אנחנו חווים בשנאה שפוגשים הישראלים בקטר. עוד לא מאוחר לנסות לתקן.

מתוך הסרט "פארחה"
מתוך הסרט "פארחה" | צילום: צילום מסך

בימים הקרובים יעלה בנטפליקס סרט חדש בשם "פארחה", שעוסק בקרבות מלחמת העצמאות ומציג את חיילי צה"ל כמי שרצחו תינוק במכוון. את תוצאות השתיקה בצד הישראלי ואי-יציאה למאבק כנגד העלאת הסדרה אנחנו חווים בשנאה שפוגשים הישראלים בקטר. עוד לא מאוחר לנסות לתקן.

"אם היית מישראל הייתי עוצר ולא לוקח אתכם" כך אמר נהג קטרי לאלי אוחנה, אחד מגדולי הכדורגלנים בישראל ששיחק באירופה ומשמש כיום פרשן. אוחנה הגיע לקטר כדי לפרשן את המונדיאל, אבל שיתף בכאב את השנאה בה פגש כלפי הישראלים. גם גיא הוכמן, איש תקשורת ואושיית רשת, נתקל בשנאה בלתי מוסברת שהביאה להוצאתו באופן מיידי ובהול מקטר לאחר שהופצו סרטונים שקראו לעצור אותו כיוון ששירת בצה"ל.

הבעיה היא שאם נבקש מאותם שונאים להצביע על המפה ולומר היכן נמצאת ישראל רובם המוחלט לא ידע לעשות זאת. הם גם לא ידעו לספר על הסיוע הרפואי לאלפי סורים פצועים, לא על מאות אלפי הפלסטינים שנכנסים מידי יום לעבוד בישראל, ולא על אזורי תעשייה משותפים. הם לא ידעו דבר על החשמל והמים הזורמים שמספקת ישראל לרשות ולרצועה. הם ניזונים מנטפליקס ומהרשתות החברתיות, מהטיק טוק וממאמרי הדעה בעיתון.

פארחה, ירדן, סרט
מפיקת הסרט ''פארחה'' לצד אחד מהשחקנים המשתתפים בו. פסטיבל הסרטים ברמאללה, לפני שלושה שבועות | צילום: רויטרס

לאורך השנים, יחד עם אנשי משרד החוץ, יצא לי לארח לא מעט משלחות בכירות מאירופה, ארצות הברית ואסיה, ואפילו ממדינות ערב. כשהם הגיעו לאפרת הם גילו שבכבישי גוש עציון נוסעים פלסטינים ויהודים זה לצד זה, עובדים אלה לצד אלה, ומנהלים אורח חיים משותף.

לא אייפה את המציאות ואמכור אשליות כאילו הם השתכנעו בצדקת דרכנו או הפכו תומכי ההתיישבות, אבל הדמוניזציה למתיישבים נבלמה. היתה הפנמה של מורכבות האירוע, של הצורך לחשוב אחרת ופחות על רעים וטובים. אם נשתוק מול הסרט "פארחה" ולא נפעל למניעת הקרנתו, ניתן במה למסיתים ולשונאים להשחיר עוד את ישראל, להפיץ עוד פרק במסע האיבה שיפגוש אותנו ברחוב הערבי, זה הקרוב וזה הרחוק.

יש חובה על חברי הכנסת, אופוזציה וקואליציה, הממשלה היוצאת והממשלה הנכנסת, ואוהבי ישראל בכל העולם, להתגייס יחד ולדרוש מנטפליקס שלא לתת במה לסרט הזה - שעלול להפוך בטווח הזמן המיידי סכנה לישראל ולישראלים.

עודד רביבי הוא ראש המועצה המקומית אפרת ולשעבר ראש דסק החוץ במועצת יש"ע

רוצים לכתוב למדור הדעות באתר רשת 13? שלחו לנו מייל: opinion13news@gmail.com