דילמת חמאס: קבלת ההסדרה עשויה לשנות הארגון מיסודו • פרשנות

בארגון עומדים בפני החלטה אסטרטגית - אם לחתום על הסכם רגיעה עם ישראל, צעד שבכוחו לשנות את פניה של עזה. חלק מהמדינות מעודדות את חמאס לקבל את ההסדרה, בעוד שאחרות - בהן איראן - מתנגדות

זמן צפייה: 01:27

בחמאס עומדים כעת בפני החלטה אסטרטגית: אם לחתום על הסכם הסדרה בת חמש שנים עם ישראל - או לא. ההחלטה תהיה בעלת השפעה מכרעת על הארגון, ובמידה שיוחלט על הסדרה - המשמעות תהיה "לסגור את הבסטה" מול הג'יהאד האסלאמי, להעלות את עזה מעל המנהרות ולהכשיר 30 אלף לוחמים של הזרוע הצבאית לתפקידי פקידים.

אסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס, נמצא כעת בסבב ביקורים במדינות ברחבי העולם, והן מביעות דעתן על ההסכם המתגבש. חלק מהמדינות - מצרים וככל הנראה גם קטאר - מעודדות את המהלך, בעוד שאחרות - ובראשן איראן - מתנגדות לו.

במידה שהנייה יחזור מהביקור עם החלטה לחתום על ההסכם - הדבר יוביל לשינוי המציאות, אך עדיין יהיה צורך לבחון כיצד ישראל תנהג.

עוד בחדשות 13:

בתגובה לירי לעבר עוטף עזה: צה"ל תקף ברצועה

עלייה של 1,430 אחוזים במטופלים: נתונים מדאיגים ממרכזי החוסן

בנט בשדרות: "תחבולה טובה מוגשת קרה – לא כשהדם רותח"

Haniao
אסמאעיל הנייה בהפגנה למען האסירים הפלסטינים

בלילה שבין שבת לראשון, תקף צה"ל כמה יעדי טרור ברצועה. זאת, לאחר ששלוש רקטות שוגרו אמש לעבר שטח ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי "מטוסי ומסוקי קרב של צה"ל תקפו מספר יעדי טרור, בהם מחנה צבאי של ארגון חמאס על כלל רכיביו: מחסנים, משרדים ועמדות שמירה. בנוסף, הושמדה עמדה צבאית של הכוח הימי של חמאס בצפון הרצועה".

עוד נמסר מדובר צה"ל כי "ארגון חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה והוא יישא בהשלכות לפעולות כנגד אזרחי ישראל". כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי שני בני אדם נפגעו בתקיפה.

דובר חמאס, פוזי ברהום, התייחס לתקיפת צה"ל ואמר: "התעקשות ישראל להפציץ ולתקוף מטרות של האירגונים בעזה ושל גדודי עז א-דין אל-קסאם היא הסלמה מסוכנת שלא ניתן לקבל אותה. ישראל נושאת באחריות להשלכות ולתוצאות מדיניות מטופשת זו, אשר תחזור לרדוף אותה".