למרות העוול הגדול שנעשה לו: גנץ צריך לפרוש מהפוליטיקה • טור

יו"ר כחול לבן בחר באפשרות הפחות רעה מאלו שעמדו בפניו, עצר את הסיפוח ובלם את השתלטות אוחנה על מערכת המשפט. אולם, כעת הוא הפך לנטל למטרה שלמענה הקריב את תדמיתו - הפלת שלטון נתניהו

זמן צפייה: 01:48

יו"ר כחול לבן בני גנץ הוא אחד האנשים שהפוליטיקה הישראלית עשתה לו את העוול הקשה ביותר. הוא נכנס לממשלה נתניהו מחוסר ברירה, כשהבין שאין לו שום ברירה אחרת. אם לא היה עושה זאת, סבירות גבוהה שנתניהו כבר היה ראש ממשלה שעומד בראש קואליציה יציבה של ימין-חרדים, אחרי בחירות רביעיות.

גנץ, שנאלץ לבחור באפשרות הכי פחות רעה מבין אלה שעמדו בפניו, הוא לא זה שהרס את האלטרנטיבה השלטונית שנקראה כחול לבן. מי שעשה זאת הוא יאיר לפיד, שפירק מעשית את המפלגה כמעט חודש לפני שגנץ חתם על ההסכם עם נתניהו.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

איחוד בימין: סמוטריץ' ובן גביר חתמו על הסכם לריצה משותפת

בנט לחדשות 13: לא אמליץ על נתניהו או סער לראשות הממשלה

מורים מחוסנים ילמדו פרונטלית: תוכנית המומחים ליציאה מהסגר

יו''ר כחול לבן בני גנץ
יוותר על מקומו כיו''ר? בני גנץ | צילום: ערוץ הכנסת

שר הביטחון ביצע המון טעויות, הבולטת בהן הייתה שתיקתו ביום שבו החל משפטו של ראש הממשלה. אולם, רק בזכותו נעצר הסיפוח, נבלמה השתלטות אוחנה על מערכת המשפט ורוסנה מעט ההשתוללות של מירי רגב ויריב לוין.

בתמורה לתרומתו, מצביעיו של גנץ דרכו וירקו עליו, והפכו אותו ואת כל חבריו לחברי ארגון פשיעה, לכל הפחות. למרות העוול שנעשה לו, גנץ צריך לפרוש מהפוליטיקה. זה אומנם לא צודק ולא הוגן, אך במצבו הנוכחי, יו"ר כחול לבן הוא נטל עבור המטרה שלמענה הקריב את תדמיתו - הפלת שלטון נתניהו.