בדרך לבחירות: רה"מ מתרשל – או לא טורח לשחק את המשחק • פרשנות

ברקע הקרע הפוליטי המעמיק, נתניהו לא פועל כמנהגו. ניתן היה לצפות שיתחיל לקדם את העברת התקציב, כדי להציג את גנץ כמוקיון שקורא לבחירות כשהסוגיה בדרך לפתרון - אז מדוע הוא לא עושה זאת?

זמן צפייה: 01:43

בכל הנוגע לסוגיית התקציב, שמצויה בלב המחלוקת בקואליציה, ראש הממשלה בנימין נתניהו לא פועל כמנהגו. ניתן היה לצפות שהוא יתחיל לקדם את העברת התקציב, כדי שיוכל להציג תמונה לפיה התהליך כבר יוצא לדרך - אבל הוא לא עושה זאת.

העברת תקציב לוקחת הרבה זמן, ולנתניהו היו עוד הרבה תחנות יציאה בדרך. באופן זה, הוא היה מציג את גנץ כמוקיון גמור שקורא לבחירות אחרי שתקציב 2021 כבר כמעט עובר.

העובדה שנתניהו לא עושה אפילו את זה, מראה שהוא מתרשל בעבודה הפוליטית – או שהוא כל כך בטוח שאין צורך בזה, וכל כך בטוח שהקהל שלו ממילא יילך איתו - שהוא אפילו לא טורח לעשות את המשחק.

עוד בחדשות 13:

גנץ: "כחול לבן תצביע בעד ההצעה לפיזור הכנסת"

לקראת בחירות? השרים פרץ ושמולי: נצביע בעד פיזור הכנסת

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

הערב (שלישי) הודיע יו"ר כחול לבן בני גנץ כי בכוונת מפלגתו להצביע מחר בעד פיזור הכנסת. בהצהרה מיוחדת שנשא, הפנה גנץ אצבע מאשימה כלפי ראש הממשלה באי עמידה בהסכם הקואליציוני, ואמר: "הוא הבטיח אחדות, התחייב שלא יהיו טריקים ושינהל באחראיות את משבר הקורונה. אבל נתניהו לא מקיים - והציבור משלם".

ראש הממשלה החליפי ציין כי רק נתניהו יכול למנוע בחירות רביעיות, ובפנייה ישירה אמר לו: "נתניהו, נטל ההוכחה עליך. הבא מייד את התקציב לממשלה, דאג להעביר אותו ותבטיח את האחדות שאתה יודע רק לדבר עליה מול המצלמות. הפסק את השיסוי והפילוג".

יו''ר כחול לבן בני גנץ
יו''ר כחול לבן בני גנץ | צילום: חדשות 13

לפני הצהרתו של גנץ, הכריז נתניהו כי "זה לא הזמן לבחירות - זה הזמן לאחדות. זה הזמן להמשיך להביא חיסונים, להמשיך את המלחמה הנחושה שלנו במחלת הקורונה, להמשיך לסייע לעסקים, לעצמאים, לאזרחים".

בהמשך, ראש הממשלה האשים את יאיר לפיד ונפתלי בנט, וטען כי "בכחול לבן נגררים אחרים". לטענתו, ללפיד ובנט "לא אכפת שאנחנו הולכים לבחירות באמצע מגפת הקורונה. זה אינטרס פרטי שלהם, ואף על פי שכחול לבן בממשלה הזו הקימה ממשלה בתוך ממשלה, כל הזמן התריסו נגדנו, והפרו הסכמים קואליציוניים - אני אומר להם לשים את הכל בצד".