הנחיית נתניהו לזמן את גנץ לתדרוך ביטחוני - פוליטית • פרשנות

לפני כשבועיים ערך רה"מ התייעצות עם חברי ליכוד, שבה דנו בניסיון למצב את הבחירות כמאבק דו מפלגתי. אחד הנוכחים הציע לזמן את יו"ר כחול לבן לתדרוך - כדי להדגיש את הקרב הפרסונלי ביניהם

גנץ בסיור בקעת הירדן ונתניהו בסיור באפרת
גנץ בסיור בקעת הירדן ונתניהו בסיור באפרת | צילום: אלעד מלכה

מתיחות בצפון: בצעד חריג, זומן היום (שני) יו"ר מפלגת כחול לבן בני גנץ לתדרוך ביטחוני באירועים האחרונים אותו יעבירו המזכיר הצבאי וראש המל"ל. בימים שבשגרה, מקבל יו"ר האופוזיציה תדריך בטחוני מפעם לפעם, אך חוקית גנץ לא מוגדר כראש האופוזיציה במהלך ממשלת המעבר שעד הבחירות.

לפני כשבועיים קיים נתניהו התייעצות עם חברי מפלגת הליכוד, בה דנו באסטרטגיה להפסקת המאבק נגד מפלגות הימין, ובראשן ימינה – ומעבר לקרב בין שתי המפלגות הגדולות. במהלך הישיבה הציע אחד הנוכחים לזמן את גנץ לתדרוך – במטרה לשים את הדגש את על הקרב הפרסונלי בין שני המנהיגים. בימים האחרונים התקבלה ההחלטה הפוליטית לזמן את גנץ.

עוד בחדשות 13:

נשיא לבנון: "התקיפות בשטחנו מהוות הכרזת מלחמה"

נתניהו בגולן: "מדינה שתאפשר התקפות נגדנו משטחה תישא בתוצאות"

נסראללה: "נגיב על ההרג בסוריה ונתקוף בעומק ישראל"

בנימין נתניהו, ראש הממשלה, בגבול הצפון
בנימין נתניהו, ראש הממשלה, בגבול הצפון | צילום: חדשות 13

בעקבות אירוע הפלת הרחפנים בביירות, שהתרחש בסוף השבוע ומיוחס לישראל, איים היום נשיא לבנון מישל עאון: "התקיפות בשטחנו מהוות הכרזת מלחמה", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "ללבנון יש את הזכות להגן על ריבונותה מפני המתקפות האוויריות של ישראל". מלשכתו של עאון נמסר: "העם הלבנוני הוא עם שוחר שלום ולא מלחמה, אך הוא לא יסכים לכך שמישהו יאיים עליו בכל דרך שהיא".

אתמול התייחס ראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי לטענות לפיהן שני מל"טים ישראליים הופלו באזור ביירות, וטען כי זו "פגיעה גלויה בריבונות הלבנונית והפרה של החלטה 1701 של האו"ם". לדבריו, על הקהילה הבין-לאומית לשמור על ההחלטה מפני ההפרות הישראליות ומפני ההשלכות שלהן.

המל''טים שהופלו בלבנון
המל''טים שהופלו בלבנון | צילום: חדשות 13

כאמור, אתמול לפנות בוקר נשמעו פיצוצים עזים בבירת לבנון ביירות, וארגון חזבאללה טען כי שני מל"טים ישראליים התרסקו באזור. הראשון, לפי הדיווחים, נפל בפרבר דרומי שבו כוחות פרו איראניים רבים, והשני, שנשלח למקום כחצי שעה לאחר מכן, התפוצץ באוויר ונפל בדאחייה, סמוך לבסיס של הארגון. סיבת ההתרסקות אינה ידועה.

התקרית אירעה זמן קצר לאחר שישראל תקפה כמה יעדי טרור בכפר עקרבה שבדרום מזרח דמשק, באמצעות מטוסי קרב. התקיפה בוצעה נגד פעילי כוח "קודס" האיראני ומיליציות שיעיות שעסקו בימים האחרונים בקידום פיגוע נגד מטרות ישראליות משטח סוריה. מדובר צה"ל נמסר כי מתווה הפיגוע שסוכל כלל תכנון לשגר כמה רחפנים חמושים נגד מטרות ישראליות.