חרף קמפיין הגעוואלד: לימין יש סיכוי לקבל 61 מנדטים • פרשנות

גוש הימין מטפס בהדרגה בסקרים, והצלחת נתניהו לשלוט בסדר היום בעזרת הבטחת הסיפוח וספין המצלמות מאפשרת לו לקוות כי יהיו לו מספיק ממליצים בפני הנשיא, גם ללא ישראל ביתנו

זמן צפייה: 01:39

ישראל בוחרת: בניגוד לקמפיין ה"געוואלד" שמפעיל נתניהו לאחרונה, הסיכוי של גוש הימין לקבל 61 מנדטים גבוה משנדמה. בסקרים האחרונים שפורסמו, הן בחדשות 13 והן במקומות נוספים, הימין מתחזק בהדרגה, ומתקרב לעבר היעד.

נתניהו הצליח לשלוט בסדר היום בעזרת הבטחת הבחירות הסטנדרטית לספח את בקעת הירדן וצפון ים המלח, ששווקה ביד אמן, ובזכות ספין המצלמות. למעשה, ראש הממשלה סוגר שבוע טוב, שנותן לו תקווה כי יהיו לו לפחות 61 ממליצים, והוא זה שיקבל את המנדט מהנשיא.

לעוד כתבות בנושא:

סקר חדשות 13: כחול לבן מובילה; עוצמה יהודית מעל אחוז החסימה

סקר חדשות 13: הליכוד וכחול לבן בשוויון; גוש הימין שב להוביל

סקר חדשות 13: כחול לבן עוקפת את הליכוד; ימינה נחלשת

הצהרת ראש הממשלה נתניהו
הצהרת ראש הממשלה נתניהו | צילום: חדשות 13

לאור הסקרים: ייתכן שעדיף להיות השני שמקבל את המנדט מהנשיא • פרשנות | רביב דרוקר

לאור הסקרים הצמודים, לפיהם גם נתניהו וגם גנץ ייתקשו מאוד להרכיב ממשלה, ויצטרכו ככל הנראה להציע הצעות חסרות תקדים לחברי כנסת שיסכימו לערוק ממחנה היריב, ייתכן שלראשונה, עדיף הפעם להיות השני שמקבל את המנדט מהנשיא להרכיב ממשלה.

הראשון שינסה להרכיב ממשלה, כאמור, יתקשה מאוד להעביר אליו יריבים פוליטיים, אולם השני יוכל לחבור למפלגה מצדה השני של המפה הפוליטית, למרות ההבטחות כי לא יעשה זאת, בטענה כי מדובר במהלך היחיד שימנע סבב בחירות שלישי.

בני גנץ
בני גנץ | צילום: חדשות 13

הערב פורסם סקר חדשות 13, ממנו עלה כי אילו הבחירות היו נערכות היום, כחול לבן הייתה מקבלת 32 מנדטים, וגוברת על הליכוד, שגורפת 31 מנדטים. עם זאת, ישראל ביתנו עדיין מהווה את לשון המאזניים, עם תשעה מנדטים, ונראה כי החלטת ליברמן תכריע מי יקבל את מרב הממליצים. על פי הסקר, גוש הימין עומד על 57 מנדטים וגוש המרכז-שמאל - 54.

סקר מנדטים - 10.09.19
סקר מנדטים - 10.09.19 | צילום: חדשות 13

לראשונה בסקר חדשות 13, מפלגת הימין עוצמה יהודית עוברת את אחוז החסימה ומתייצבת על ארבעה מנדטים. עוד עולה מסקר כי הרשימה המשותפת תהיה המפלגה השלישית בגודלה עם 11 מנדטים, ימינה תקבל תשעה, יהדות התורה – שבעה, ש"ס והמחנה הדמוקרטי – שישה והעבודה-גשר – חמישה.