הדר מוכתר, את לא הקול שלי • דעה

אנחנו חיים בתקופה שבה קשה להיות צעיר בישראל, אין לנו ייצוג, אבל למפלגה החדשה שמקימה הדר מוכתר אין ציבור מאורגן והפתרון הוא לא לרוץ ולהקים מפלגת צעירים

זמן צפייה: 06:07

אני חן, צעיר ישראלי וזה לא רק אני, מפלגת "צעירים בוערים" בראשות הדר מוכתר היא פשוט לא הקול של הצעירים בישראל. ובכלל, מי אלה "הצעירים הבוערים" שאת מדברת עליהם, שלכאורה עומדים מאחורייך?

אז הדר, אתחיל בזה שאת צודקת. אנחנו חיים בתקופה שקשה בה להיות צעיר בישראל. קשה באמת. אנחנו לא מסוגלים לקנות דירה, אי אפשר לרכוש השכלה גבוהה בלי מלגה, עולם התעסוקה קורס ומצפים מאיתנו להיות העתיד המבטיח ופורץ הדרך של מדינת ישראל. רגע, איפה? מה קרה לכם? אנחנו חיים בבדידות איומה, בעומס מטורף, בתודעה הישרדותית ועם ציפיות בשמיים.

ואת צודקת שאין לצעירים ייצוג. 24.5% מהאוכלוסייה לא יושבים סביב שולחן מקבלי ההחלטות. אז חלק מהמפלגות הקימו תאי צעירים כדי ש"הגדולים" יוכלו לשאול את הצעירים מה הם צריכים. בלי להציע לנו שותפות, בלי לשים לנו כיסא בשולחן - האדונים יורדים אל העם ומקשיבים. תיבת תלונות.

ולצערי אני גם יכול להבין שאת מאבדת תקווה כי יש ניגוד אינטרסים מובנה בין הדור הבוגר לבין דור הצעירים בישראל, בין המנכ"לים לבין השכירים, בין בעלי הדירות לבין השוכרים. דור אחד צריך שהמחירים יעלו והדור השני להיפך. הצעירים צריכים להילחם על האינטרס שלהם וזה לא יקרה מטוב ליבם של הפוליטיקאים מהדור הראשון, זה לא פשוט יקרה.

אבל הדר, למפלגה החדשה שאת מקימה אין ציבור מאורגן, אין שטח, אין בייס. הצעירים בישראל במצב חירום ואין לנו זמן לשיגורים כושלים לחלל מבלי לדעת בכלל מה היעד. או במילים אחרות, הפתרון הוא לא לרוץ ולהקים מפלגת צעירים.

הפתרון מתחיל מהשטח, ביצירת הקהילה, בחיבור צעירות וצעירים לציבור מאוחד שבו נפגשים, מדברים על האתגרים, מנסחים פתרונות כי לפני שמקימים מפלגה שתהיה "הקול שלנו" צריך שיהיה "שלנו", ציבור מאורגן של צעירים.

לפני שאנחנו הולכים להצביע למפלגה שתהיה הבית הפוליטי של הצעירים, צריך לשאול – מי אנחנו "הצעירים"? מהו האינטרס המעמדי-דורי המשותף שלנו? מהן הבעיות שנרצה לפתור ביחד?

חן שמיר
חן שמיר | צילום: יח''צ

אסור לצעירים להיות בלעדיים עם אף זרם פוליטי או חברתי, או להיות לשון מאזניים, אלא לעבוד עם כולם, מכל מקום בארץ ומכל המגזרים בישראל. אז הדר, הצעירים חייבים להיכנס לכנסת, אבל רק כשנהיה מגובשים זה יוביל שינוי אמיתי, כשנדע מה מקובל על כולנו, ומה כואב לנו באמת.

עד אז, צעירים וצעירות בואו נבער באמת, בואו נתארגן בקבוצות, באגודות, בקהילות שמובלות על ידנו ובואו ניצור את תמונת העתיד שאנחנו רוצים לחיות בה.

חן שמיר הוא סמנכ"ל פיתוח הדרכה ב"תוצרת הארץ" - תנועת קהילות הצעירים של ישראל

רוצים לכתוב למדור הדעות באתר רשת 13? שלחו לנו מייל: opinion13news@gmail.com