זמן להתעורר: בחסות המלחמה, זה המהלך הכי מסוכן לישראל מהקמתה

בן גוריון סיים את מלחמת העצמאות עם מהפך: 80% יהודים בשטח מדינת ישראל של גבולות 1949, לעומת 20% לא-יהודים. הוא העניק לנו את מדינת היהודים. מלחמת עזה עלולה להפוך את המציאות. במהלך אחד באו"ם, בתי המשפט הבינלאומיים ומדינות העולם יכריזו על ישראל מדינת אפרטהייד או מדינה דו-לאומית. מי שאומר "אל תדאגו" משקשק מצווי מעצר אישיים. מי שמזלזל בזה אומר לעצמו "בעזרת השם, יהיה בסדר". זה הזמן להתעורר

זמן צפייה: 02:28

אחרי 11 חודשי מלחמה, בלי לקיחת אחריות, בלי הודאה באשמה, עם מטחי הרקטות מלבנון, האש בעזה והפיגועים בשטחים - ממשלת ישראל דוהרת לקראת הסכנה הגדולה ביותר: חורבן המפעל הציוני. ראש הממשלה בנימין נתניהו מאפשר לשר האוצר בצלאל סמוטריץ', שכושל כלכלית אבל מצליח מאוד מדינית, ליישם את התוכנית לריסוק הרשות הפלסטינית, לחנוק אותה לאט ולשאוב את הסמכויות מצה"ל - הריבון בשטחים מאז נכבשו ב-1967.

זה סיפוח שקט. המשמעות היא שבסוף התהליך, אם לא ייעצר, ישראל תהיה אחראית על-פי החוק הבינלאומי - ובעיקר בעיני כל העולם - על 2.5 מיליון פלסטינים ביהודה ושומרון. במקביל, המהלך התקשורתי האחרון של נתניהו שהפך את ציר פילדלפי למאורע אסטרטגי לא רק סיכל אפשרות קלושה לעסקה. המשמעות המדינית שלו היא ביטול ההתנתקות והחזרת השליטה על יותר משני מיליון פלסטינים בעזה. ישראל אחראית.

בסוף המהלך הזה - ישראל תהיה אחראית ישירות על 4-5 מיליון פלסטינים. בין הירדן לים, בארץ ישראל, יהיו כ-5 מיליון פלסטינים ללא מעמד, עוד כ-2 מיליון ערבים אזרחי ישראל שלחלק גדול מהם זהות פלסטינית, מול שמונה מיליון יהודים. 8 מול 7. כמעט תיקו דמוגרפי.

רה"מ נתניהו והשר סמוטריץ'
רה"מ נתניהו ושר האוצר סמוטריץ' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בן גוריון סיים את מלחמת העצמאות עם מהפך: 80% יהודים בשטח מדינת ישראל של גבולות 1949, לעומת 20% לא-יהודים. הוא העניק לנו את מדינת היהודים. מלחמת עזה עלולה להפוך את המציאות. במהלך אחד באו"ם, בתי המשפט הבינלאומיים ומדינות העולם יכריזו על ישראל מדינת אפרטהייד או מדינה דו-לאומית. הם עלולים לכפות עלינו את הכלל "קול אחד לכל אדם" ולחרב את כל המהפכה הציונית.

מי שאומר "אל תדאגו" משקשק מצווי מעצר אישיים. מי שמזלזל בזה אומר לעצמו "בעזרת השם, יהיה בסדר". זה הזמן להתעורר. זה המהלך הכי מסוכן למדינת ישראל מאז הקמתה.